Keplo Leutokalma

Derek Landy
fantasia > synkkä fantasia, nuoret
Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma #1) - Derek Landy7.92

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Mythopoeic-palkintoehdokas 2008 (lastenkirjat).

Vauhdikas irlantilainen fantasia luunrankoetsivä Keplo Leutokalmasta

Asianajaja Fedgewick oli lyhyt mies, jonka mittasuhteet ja ulkomuoto toivat mieleen hikisen keilapallon. Hän tapaili hymyä. ”Yksi henkilö puuttuu vielä”, hän sanoi, ja Fergusin silmät pullistuivat.

”Kuka?” Fergus halusi tietää. ”Me olemme Gordonin ainoat sukulaiset, muita ei ole.”

”Nimi on hyvin epätavallinen”, Fedgewick sanoi. ”Vaikuttaa siltä, että me odotamme herra Keplo Leutokalmaa.”

Jännittävä, humoristinen ja maaginen kirja yksityisetsivä Keplo Leutokalmasta, partaveitsenterävästä älyköstä ja velhosta, kävelevästä, puhuvasta ja tulta heittävästä luurangosta, josta tulee kaksitoistavuotiaan Stephanie Edgleyn oppi-isä, liittolainen ja puolustaja heidän selvittäessään yhdessä Stephanien sedän, kauhukirjailija Gordon Edgleyn, salaperäistä kuolemaa.

Stephanie perii suureksi yllätyksekseen setänsä talon ja kirjallisen jäämistön. Mutta samalla hän perii setänsä hengenvaaralliset seikkailut ja merkilliset ystävät. Kauhukirjailija Gordon Edgleyn menestystarinat pohjautuivat nimittäin hänen omiin kokemuksiinsa! Stephanie huomaa pian, että todellisuus on tuhat kertaa taruja hurjempi. Lontoossa on peikkoja, vampyyreja ja velhoja, ja kaikki haluavat jotakin hänen setänsä jäämistöstä.

Teoksen loistava suomennos on Helene Bützowin käsialaa.

Julkaistu: lokakuu 4, 2007
Kustantaja: Tammi
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret
Alkuperäinen nimi: Skulduggery Pleasant
Arvosanalla: 7.92/10
Arvosanoja: 182
Muokattu: toukokuu 06, 2017

Keplo Leutokalma -kirjasarja

Sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma #1)7.92
Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma #2)7.86
Kasvottomat (Keplo Leutokalma #3)8.38
Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma #4)8.76
Jäänteiset (Keplo Leutokalma #5)8.36

Kirja-arvioita

10/10 |
tammikuu 20, 2018
Keplo Leutokalma on suurenmoinen teos, joka on niitä harvoja, joissa päähenkilö on kaikista paras ja mieleenpainuvin. Keplo on hauska ja terävä, ja hänen taustatarinansa tekee vaikutuksen. Tämä olisi taatusti yksi lempikirjoistani, ellei ...
10/10 |
syyskuu 03, 2017
Keplo Leutokalma Sarja on paras sarja mitä olen ikinä lukenut
helmikuu 19, 2016
Parhaita koskaan lukemiani kirjoja. Kirjassa oli jännitystä, huumoria ja hyvä juoni. Vaikka nimet alkuun kuulostavatkin typerltä ja kansi saattaa herättää ennakkoluuloja, ... mm ... No kumminkin, paras kirja ikinä!
5/10 |
joulukuu 05, 2015
Rakastuin kirjan ulko-asuun mutta sisältö oli pettymys. Ainakun innostuin ja juoni tuntui hyvältä ja sujuvalta se romutettiin huonolla käänteellä. En pitänyt mutta paljon huonompaakin on luettu.
syyskuu 04, 2014
Keplo Leutokalma oli oikein viihdyttävää ja kevyttä lukemista. Huomasin naureskelavani itsekseni ääneen pariinkin otteeseen. Suosittelen kirjaa kevyeksi kesälukemiseksi, se toimii myös hyvin esim lentomatkalla ajanvietteenä.
6/10 |
helmikuu 05, 2014
Hyvä kirja, mutta odotin paljon takakannen mukaan. Keplo Leutokalma hahmona ihan ok ajatus, mutta Stephanie ei ollut mikään kovinkaan loppuun asti mietitty hahmo. Ihan ok, ajattelin kyllä lukea seuraavatkin osat mutta alkutuntuma ei ollut mitenkään kamalan mahtava, ihan peruskirja siis.
6/10 |
marraskuu 16, 2013
Luin tämän kirjan pari kuukautta sitten. Oli ihan perus tavaraa, eikä yllättänyt oikein negativiisesti muttei positiivisestikaan. Löysin jonkun verran kirjoitusvirheitä ja teksti oli ajottain sekavaa, mutta kyllä tämän loppuun jaksaa lukea ja ihan hauskakin oli.
marraskuu 16, 2013
Veljeni luki tätä yhtenä kesänä ja tuli innoissaan selittämään jostain hauskasta kohdasta jotakin. Myöhemmin katselin kirjan kantta, joka ei todellakaan tuntunut kovinkaan houkuttelevalta, ajattelin, että kyseessä on jokin kauhu -juttu, ...
8/10 |
helmikuu 28, 2013
Ensinnäkin rakastan tätä kirjasarjaa!! Pidän ennennäkemättömistä hahmoista ja sen vauhdikkuudesta, tosin täytyy sanoa että kovin syvällistä luettavaa se ei ole. Eniten pidän kuitenkin kirjailijan huumorintajusta ja siitä kuinka hän on ...
8/10 |
helmikuu 01, 2013
Ihanan erilainen fantasia kirja! Rakastan sitä kun oma maailmamme sekottuu fantasiaan ja saa tapahtumat tuntumaan todellisimmilta. Stephanie eli Valkyria Salama on mukavan tympääntynyt teini ja pystyn itse ainakin helposti samaistumaan häneen. ...