Emma Gloria ja Kalamaran varjo

Henrika Andersson
fantasia, nuoret
Emma Gloria ja Kalamaran varjo - Henrika Andersson5.34

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Helene Bützow. Kansi: Rönns Christel. Sidottu.

Finlandia junior -palkintoehdokas 2006.

Peilin kautta voi päästä toiseen maailmaan.

Näin kuinka äiti ojentautui ja kuiskasi jotakin Viggenin korvaan. Eteisen peiliin ilmestyi varjo, se oli violetti ja peitti melkein koko lasin, niin että vain yläreunassa näkyi vähän valoa. Minua alkoi paleltaa, sillä tiesin heti, että se oli Kalamaran varjo. Hän pystyi peilautumaan ovien läpi mutta ei voinut tulla meidän luoksemme. Ei ollut voinut ainakaan ennen.

Emma Gloria Mustelin ja hänen isoveljensä Viggen jäävät kahdestaan kotiin, kun heidän äitinsä lähtee matkalle Ison Parran kanssa. Koulussa on arkkienkeleitä, jotka haluavat muuttaa maailmaa kauniimmaksi auttamalla rumia, pahalta haisevia, hankalia ja leuhkoja ihmisiä. Mutta niin koulussa kuin kotonakin on myös yliluonnollisia voimia ja olentoja toisesta todellisuudesta. Yllätyksiä riittää: kaikkialla on reikiä ja säröjä, peilejä ja ovia joiden kautta pääsee toiselle puolelle. Ja juuri nyt rajat ovat vartioimattomia, puolin ja toisin.

Vaikuttava ja moniulotteinen kirja nuoren tytön kasvusta.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: lokakuu 29, 2007
Muokattu: huhtikuu 26, 2017

Kirja-arvioita

4/10 |
tammikuu 04, 2008
Tämä on oudoimpia lukemiani kirjoja: ei voi olla varma onko kaikki vain Emman kuvitelmaa vai todellisuutta. En juurikaan pitänyt kirjailijan hyppivästä ja herkästä tyylistä, mutta kirja oli ilman muuta kiehtova toisine puolineen ja ja ...