Morriganin risti (Kuuden piiri, #1)

Morriganin risti

Nora Roberts
Julkaistu: toukokuu 29, 2007 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Morrigan's Cross
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: aikamatkustus, noidat, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Anna Salo. Kannen kuva Corbis. Sidottu, kansipaperi. 3. painos: Loisto, 2009. Nidottu.

Fantasiatrilogian huima avaus

Hurja vampyyrikuningatar Lilith aikoo alistaa koko maailman ikeensä alle. Jumalatar Morriganin käskystä Hoyt-velho matkustaa 1100-luvun Irlannista nykypäivän New Yorkiin kokoamaan armeijaa Lilithiä vastaan. Wicca-noita Glenna, Hoytin vampyyriveli Cian, vampyyrinmetsästäjä King, prinsessa Moira sekä muodonmuuttaja Larkin valmistautuvat viimeiseen taistoon, mutta miten niin pieni ja eripurainen seurue pystyy päihittämään Lilithin vampyyriarmeijan? Tehtävää vaarantaa myös Glennan ja Hoytin välinen vetovoima, jota väkevinkään magia ei pysty tukahduttamaan.

Robertsin fantasiatrilogia julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2006, ja loppuvuodesta kaikki kolme osaa olivat maan kymmenen myydyimmän kirjan listalla. Trilogiassaan Roberts yhdistää vanhoja legendoja nykymaailman terävään kuvaukseen. Hurjat taistelukohtaukset limittyvät tarinan sankareiden välisten suhteiden kehittelyyn. Lopputuloksena on jännittävä, romanttinen ja aika ajoin hurja aikuisten satu hyvän ja pahan välisestä taistelusta, jota käydään yhtä lailla taistelukentillä kuin ihmisten – ja vampyyrien – sydämissä.

”Pitkälle kehitellyt henkilöhahmot ovat tämän hyvin rakennetun, huolella toteutetun yliluonnollisen seikkailun kantava voima…[Morriganin risti] on Robertsin parhaita romaaneja.” – Publisher’s Weekly

(muokattu 08.05.2016)

Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Selviytyjät (Intertwined, #2)Hiljaisuuden laakso (Kuuden piiri, #3)Jumalten tanssi (Kuuden piiri, #2)

Camaro avatar
Tekstin laatu oli sitä mitä odotin. Sujuva kerronta, hyvät dialogit ja taitavasti tauotettu. Tarinaan oli helppo hypätä mukaan. Kuitenkin oli outo lukea Robertsilta fantasiaa, vaikkakin vain matalaa fantasiaa. Goottivivahde ja kelttiläisyys miellytti, ilmeisesti vampyyrit ovat nyt muotia. Cian on mielenkiintoinen henkilöhahmo, toivottavasti häneen tutustutaan paremmin trilogian muissa osissa. Harmittamaan jäi taikuudeen huolimaton lakien suunnittelu, tuntui vähän siltä, että ... (lisää)
Q_Black avatar
Häpeäkseni täytyy myöntää, että en ole lukenut koskaan Robertsin kirjoja. Tämä sarja kuitenkin herätti mielenkiinnon. Sarjaan on saatu sekaisin vähän uutta ja vanhaa. Sekaan on työnnetty myös räiskyvää romantiikkaa ja historiaa sekä magiaa. Saamme tutustua vanhanaikaiseen Hoytiin, joka matkustaa meidän aikaamme etsimään vampyyriksi muuttunutta veljeään, jonka charmi saa kaikki hämilleen. Seuraan liittyy säpäkkä Glenna. Hänen jälkeensä serkukset Moira ja Larkin. ... (lisää)
Kirjakaapin tyttö avatar
Morriganin risti on ensimmäinen Nora Robertsin kirja jonka luin. En itseasiassa edes meinannut uskoa, kun vilkaisin kotona kirjailian nimeä. Jostain tyhmästä syystä kuvittelin, että Roberts ei kirjoittaisi fantasiaa. Luulin tosissani, että hänen alaansa olisi vain romanttinen kirjallisuus, ilman ripaustakaan mitään yliluonnollista. Luettuani useita mielipiteitä jakavia arvosteluita eri blogeissa, päädyin siihen tulokseen, että muodostan mielipiteeni itse. Kirja oli hyvin ... (lisää)
Myrsky10 avatar
4.5
Hyvä kirja. Sain kirjan lahjaksi ja mietin luenko sitä ollenkaan, mutta kyllä se kannatti.
Nage avatar
Ihan mukava ja mielenkiintoinen kirja. Hieman erilainen jotenkin kuin minun yleensä lukemat, mutta oli silti oikein kiva.
Lilli avatar
3.5
Ensimmäinen Robertsi minkä luin, ja täytyy tunnustaa että odotin vähän enemmän. Ihan jees lukemista kyllä. Lainasin kirjastosta kerralla koko trilogian ja jokainen kirja oli edellistä parempi.. :)
Lonely Reader avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]