Hiljaisuuden laakso (Kuuden piiri, #3)

Hiljaisuuden laakso

Nora Roberts
Julkaistu: toukokuu 28, 2008 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Valley of Silence
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: aikamatkustus, noidat, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Anna Salo. Sidottu, kansipaperi.

Fantasiatrilogian jännittävä päätösosa

Huoli tulevaisuudesta leijuu raskaana Geallin maan yllä. Jumalatar Morriganin käskystä kuuden soturin piiri kokoaa joukkoja taisteluun vampyyrikuningatar Lilithin verenhimoista armeijaa vastaan, mutta tilanne tuntuu toivottomalta. Glenna-noita ja Hoyt-velho yrittävät murtaa mustan Midirin voiman taikakeinoin sillä aikaa kun vampyyrinmetsästäjä Blair ja muodonmuuttaja Larkin värväävät tukijoukkoja.

Hoytin vampyyriveli Cianin ja prinsessa Moiran välille leimahtava intohimo ei anna heille rauhaa. Sokeana hetkenä Moira pyytää Cianilta palvelusta, jollaisesta tämä voi tuskin kieltäytyä. Geallin joukot kärsivät raskaita tappioita jo ennen varsinaisen taistelun alkua, kun Lilithin enkelikasvoinen ottopoika riistäytyy tekemään julmia kolttosiaan. Nujertaako Lilithin ylivoima Geallin soturit? Onko maa tuomittu ikuiseen pimeyteen?

Hiljaisuuden laakso on Nora Robertsin suositun fantasiatrilogian päätösosa. Aiemmin ovat ilmestyneet Morriganin risti ja Jumalten tanssi.

(muokattu 25.05.2016)

Morriganin risti (Kuuden piiri, #1)Jumalten tanssi (Kuuden piiri, #2)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Selviytyjät (Intertwined, #2)

Q_Black avatar
Ah, rakastin niin paljon tätä kirjaa. Vaihtuvia mielenkiintoisia tapahtumia ja tietenkin Cian, joka nousi jo trilogian ensimmäisessä osassa suosikiksi! Moiran ja Cianin suhteen eteneminen oli herkullista luettavaa ja kirjojen huumori jaksoi tälläkin kerralla naurattaa kovasti. Pienenä miinuksena tässäkin kirjassa joidenkin asioiden pitkäveteisyys. Itse kun pidän kirjoista, joissa ei jäädä "märehtimään" tapahtumia. Kaiken kaikkiaan upea lukukokemus ja tekisi melkein mieli lukea kirja heti uudelleen!
Hero avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
ppp2 avatar
4.5
Upea lopetus hienolle tarinalle. Loppu oli kuitenkin hieman ennalta-arvattava ja suomentaminen paikoittain tökeröä, mutta niistä vain pieni miinus. Joka tapauksessa nautinnollista ja tunnerikasta luettavaa alusta loppuu saakka. Suosittelen kaikille jotka nauttivat paranormaalista romantiikasta. Kärkeen meni ainakin minun listallani.
Myrsky10 avatar
4.5
Vielä parempi kuin edelliset osat. Lukemisen arvoinen trilogia.
Lonely Reader avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]