Kiki Strike ja tehtävä Varjokaupungissa

Kiki Strike ja tehtävä Varjokaupungissa

Kirsten Miller
Julkaistu: syyskuu 25, 2007 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Kiki Strike Inside the Shadow City
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Vauhdikas, urbaania tyttöenergiaa tihkuva seikkailu

Kirjoja rakastava Ananka Fishbein kokee eräänä lauantaiaamuna jotain hyvin outoa: hän löytää lähipuistostaan maanalaisen huoneen.

Mutta seikkailu on vasta alussa. Koulussa hänen huomionsa kiinnittää salaperäinen Kiki Strike, joka uskaltaa uhmata muita oppilaita tyrannisoivaa ilkeää aatelistyttöä. Ananka pääsee mukaan Kikin perustamaan tyttöjen Iskuryhmään, jonka jäsenten erityistaitoihin kuuluvat muun muassa hakkerointi, väärennökset, räjähteet ja valeasut. Kiki Strikella on uhkarohkea suunnitelma. New Yorkin maanalaisten tunneleiden muodostama Varjokaupunki on pelastettava – miksi sitä eivät tekisi tytöt!

New Yorkissa asuvan Kirsten Millerin kliseisiä tyttörooleja rikkova esikoisteoksensa on noussut Yhdysvalloissa kulttimaineeseen ja myyty 16 maahan, ja sille on suunnitteilla jatkoa.

Kiki Striken kotisivut löytyvät osoitteesta www.kikistrike.com.

(muokattu 25.09.2015)

Gladiaattori: Taistelu vapaudesta (Gladiaattori, #1)Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Synkkä ennustus (Apollon, #2)Rob McCool ja Krimin jalokivi (Rob McCool, #1)Joulupukki ja minä (Joulu, #3)

TheDarkMission avatar
Ne (tytöt) jotka eivät ole vielä löytäneet tätä kirjaa, "kuunnelkaa" tarkasti! Takakannen teksti antaa aika epämääräisen ja lattean mielikuvan kirjasta, koska minusta se ei kuvaa olennaisesti kirjaa. Takakannessa painotettiiin liikaakiin tuota tyttö-juttua, vaikka se olikin suuri osa kirjaa. Ja minusta on aivan loistavaa, että joku (ei niin että Kirsten olisi ensimmäinen) kirjoittaa rohkeasti siitä, että naisetkin pystyvät vaikka mihin, ennakkoluuloista huolimatta. Älkää ... (lisää)
Helinä avatar
Rakastan tätä kirjaa! Otin sen joskus kirjastosta mukaani monen muun kirjan kanssa, kun ajattelin että vaikuttaa ihan ok kirjalle. Kirjapino väheni ja lopulta viimeisenä kasassa oli tämä kirja. Ajattelin että palautanko, etten jaksa lukea sitä, mutta päätin kuitenkin aloittaa lukemisen. Kirja tempaisi mukaansa vaikka hieman alku kangertelikin. Henkilöhahmot ovat mahtavia ja toivon että toisiakin osia ilmestyy suomeksi.
KirjojenAhmija avatar
Tämä kirja tuntui, kun aloitin sen, että se on tylsä mutta aloin lukemaan sitä pitemmälle ja pitemmälle. Aloin kiinnostua siitä kovasti ja luin kirjan. Aluksi minusta tuntui, että on hienoa lukea niin paksu kirja, mutta se ei pelkästään kiihottanut minua aloittamaan sen lukemista. Se näytti päältä päin kiinnostavalta.Suosittelen tämän kirjan lukemista muillekin. Kannattaa lukea se vaikka se tuntuisi kuinka surkealta alussa, koska se valloittaa lukijansa. Itse eläydyin kirjan tapahtumiin ja tuntui ihan kuin olisin ollut osa kirjan henkilöistä.
Darkki, LordStenhammar
Uusin jäsen: Minna Torvinen