Kirjoitus kuun valossa (Zone 5, #1)

Kirjoitus kuun valossa

Sally Altschuler
Julkaistu: 2004 (Sanoma Magazines Finland)
Alkuperäinen nimi: Saturn og skumbananer
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Jaana Palanterä. Kuvittanut Teddy Kristiansen. Nidottu.

Ziggy Libra muuttaa Zone 5 -kaupunginosaan eräänä heinäkuisena päivänä. Ziggyn äiti Laila on mennyt ostamaan vanhan majakan perheen asunnoksi – mikä yllätys, kun uuden asunnon piti olla tavallinen talo! Muuttopuuhia saapuvat ihmettelemään Kimi, Maya ja Jakob, joiden kanssa Ziggy ystävystyy. Tutustumista vauhdittaa Ziggyn kiinnostava harrastus, tähtitiede. Eräänä yönä ystävykset tarkastelevat tähtiä ja mutustelevat vaahtobanaaneja, mutta päätyvätkin majakan uumeniin muinaisen, haudatun aarteen jäljille.

(muokattu 30.12.2014)

Ristiretki farkuissaTuhon aikakirja (Kävelevät koneet, #3)Atomivene AaveTaivaan avain (Endgame–trilogia, #2)Danny – näkymätön poika

Mai00 avatar
4.5
Nimi ja kansi ovat jo sinänsä mielenkiintoisia, mutta sisältö se vasta onkin! Tarina pääsee nopeasti käyntiin ja juoni etenee mukavasti. Tapahtumat ovat hauskoja ja jännittäviä ja kirjaa lukee mielellään. Päähenkilöt ovat ihania, kaikki omanlaisiaan. He ovat avoimia, ystävällisiä ja vastaanottavaisia, mukava ja läheinen kaveriporukka, jonka kanssa itsekin hengailisi mielellään. Tapahtumapaikat ovat kivoja, jännittäviä ja hyvin erilaisia. Suosittelen!
Uusin jäsen: ArunaK