Herra Huu matkoilla (Herra Huu, #4)

Herra Huu matkoilla

Hannu Mäkelä
Julkaistu: 1994 (Otava)
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen

Tekijän kuvittama. Kansi: Eevaliina Rusanen. Satufantasia.

1. painos: Tammi, 1994. Sidottu.
Uusi painos: Tammi, 2007. Nidottu.

Eräänä päivänä Herra Huu saa kirjeen, jossa häntä vaaditaan palaamaan lapsuutensa maisemiin, asioita hoitamaan. Mistä on kysymys, siitä Herra Huu ei saa selvää, mutta matkalla hän äkkiä on. Kun Herra Huu viimein löytää itsensä siirtolapuutarhamökistä, ei hän heti usko tapahtunutta todeksi. Mutta Herra Huun on vain sopeuduttava uusiin oloihin, mökkiin ja sen mukanaan tuomiin yllätyksiin.

Herra Huu matkoilla on neljäs Herra Huu -kirja ja se ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1994.

(muokattu 01.11.2015)

Ison mustan pöön suo (Lopunperä, #2)Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki, #4)Siuntio Silosäkeen tarinatMonsterologia: Suuri taruolentokirjaPrinssi Ahava ja valtaistuimen salaisuus (Patarania, #2)

Denizen avatar
Herra Huu matkoilla paranee toisen lukukerran myötä. Näin se ainakin minun kohdallani teki, siinä missä ensi lukemalta en niin pitänyt siitä, tuntui se nyt olevan sarjassa jopa toisella sijalla, Herra Huu Muuttaa -teoksen jälkeen. Ehkäpä alkuperäisen Herra Huun vielä voitaisiin sanoa olevan parempi, mutta oikeastaan sitä on vaikea verrata tähän kirjaan. Tämän kirjan Herra Huu on monella tapaa hyvin erilainen, kuin vielä ensimmäisissä seikkailuissaan kotimökillään. Kirja ... (lisää)
Dynierax, FreakyMike, Nella, Adolfina Romanov
Uusin jäsen: ArunaK