Demoninmetsästäjän käsikirja

Abelard van Helsing
Julkaistu: marraskuu 24, 2007 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: The Demon Hunter's Handbook

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Tapani Kilpeläinen. Sidottu.

Musta kirja kauhuromantiikan lukijoille

Tämä käsikirja on kauhuromanttinen ”näköispainos” legendaarisen demoninmetsästäjän Abelard Van Helsingin kätketystä, sittemmin arkeologisten kaivausten yhteydessä löydetystä päiväkirjasta. Sen houreiset sanat on kirjoittanut mies, joka tietää, että kuolema on lähellä. ”Käsinkirjoitetuissa” muistiinpanoissaan Van Helsing kertoo kamppailustaan pahuuden voimia vastaan. Hän kuvailee myös piirroksin karmivia tapahtumia ja pimeyden valtakunnan pelottavia olioita, joiden kukistamiseen tarvitaan erityisiä keinoja ja aseita. Tämän salaisen tiedon avulla voi vihkiytyä demoninmetsästäjäksi ja oppia tunnistamaan naamioituneet paholaiset, valitsemaan oikeat aseet ja vapauttamaan kirotut sielut.

muokattu 07.02.2010

Savuvarkaat (Savuvarkaat, #1)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Rautaritari (Rauta-saaga, #4)Kesän miekka (Magnus Chase, #1)Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2)

Pennywere avatar
Kirjoittanut
Demonimetsästäjän käsikirja avaa oven demonien maailmaan, ja kertoo mm. hyvin aseista, joita käytetään demoneita vastaan sekä määrittää vampyyrit, ihmissudet ja lohikäärmeet sekä monet muut demonit. Kirja on käyttöopas, käsikirja. Piirrustukset ovat aivan upeita, ja kirjan mukana olevat "kirjeet" ovat mukavaa rekvisiittaa. Ketä kiinnostaa demonit, lukekaa tämä "pieni" käsikirja vaikka välipalaksi!
Adolfina Romanov avatar
3.5

Kuvitukseltaan ihan okei, sisältö hieman tylsää ja välillä turhan dramaattista. Lajien esittelyjärjestys jokseenkin epälooginen.

Rauros avatar
Kirjoittanut
Sopii hyvin mulle! (Kun olen Claren-fani) On kivaa saada jotain erilaista (Tolkienien jälkeen, kun olen fani) Mutta pientä välipalaa vaan! Suosittelen <3 Vaikkei demonit hirveästi kiinnostakkaan ;)
Uusin jäsen: touko kumpulainen