Lammenneidon laulu (Spiderwickin kronikat II #1) - Holly Black, Tony DiTerlizzi6.42

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Luulitko, että elämä täällä on pelkkää uimista ja auringonpaistetta? Vielä mitä! Kaikki meni ihan hyvin siihen asti, kun sain tosi oudon siskopuolen. Eikä hän tullut yksin vaan toi mukanaan suuren ja ihan tyhmän kirjan haltijoista. Hänen mukaansa haltijat ovat todellisia, mutta arvatkaa uskoinko? En uskonut. Minä sanoin, että ne ovat pelkkää huuhaata. Vähänkö olin väärässä! Nyt haltijoita kuhisee joka paikassa! JOKA PAIKASSA! Eivätkä ne suostu lähtemään pois ennen kuin me autamme niitä! Hitto!

Kun Nicholasin isä meni uusiin naimisiin, moni asia meni pieleen. Nicholasilla on nyt uusi sisarpuoli Laurie – ja tyttö sai hänen huoneensa! Kaiken huippu on, että Laurie on sietämättömän kiinnostunut haltijoista ja muista merkillisistä olennoista...

Nicholasin mieli muuttuu, kun kaksikko pelastaa kotitalon lähistöltä löytyneen najadin hengen. Erikoinen kohtaaminen saa kuitenkin pelottavan käänteen, kun Nicholas ja Laurie herättävät vahingossa vihaisen jättiläisen uniltaan. Mikä neuvoksi?

Lammenneidon laulu aloittaa suosittujen Spiderwickin kronikoiden uudet tarinat, joissa selvitetään näkymättömän maailman tapahtumia floridalaisten Nicholasin ja Laurien näkökulmasta.

Julkaistu: maaliskuu 17, 2008

Draakkien ruhtinas (Spiderwickin kronikat II #3)6.54

Kirja-arvioita

6/10 |
helmikuu 01, 2015
En pitänyt kirjasta paljoakaan. Ei läheskään yhtä hyvä kuin edellinen sarja. Silti tämän kyllä ihan luki, mutta jäi vähän miettimään haluaako lukea edes seuraavaa osaa. En tiedä oliko plussaa vai miinusta, kun tähän sarjaan on sekoitettu edellisestä sarjasta tuttuja hahmoja.