Avaruusblues: Muuan rakkauslaulu - Brian Francis Slattery6.34

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut J. Pekka Mäkelä. Kansi: Ilkka Kukko. Sidottu, kansipaperi.

Lambda Literary Award -ehdokas 2007, Gaylactic Spectrum -ehdokas 2007.

Kun Manuel Rodrigo Guzmán González katoaa, ja Wendell Apogee lähtee etsimään rakastajaansa. Etsinnöt vievät Wendellin kukkotappeluiden ja bileiden kautta kaupunkiin New Yorkin alle, mistä kerrotaan löytyvän kadonneita asioita. Maan alla meno sakenee sakenemistaan Wendellin perehtyessä apokalyptiseen kulttiin, pakolaispolitiikkaan ja moninaisiin muukalaisiin. Lisäksi alkaa vaikuttaa siltä, että avaruusolennot ovat aikeissa tuhota koko maailman, ellei Wendell tee jotain…

Brian Francis Slattery on amerikkalainen kirjailija, muusikko ja toimittaja. Hän kirjoitti esikoisensa Avaruusbluesin matkustaessaan maanalaisella New Yorkissa.

Mikä mieletön sanojen pyörremyrsky! Minulla ei ole ollut kirjan parissa näin hauskaa vuosiin.” – Harlan Ellison

Avaruusblues on tervetullut laastari niille, jotka surevat Kurt Vonnegutin poismenoa ja hänen omaperäisen kahjoa, satiirista scifiään. – Time Out New York

Slatteryn esikoinen on kaleidoskooppimainen muukalaisuuden ylistys… kuin Pynchonin ja Steinbeckin risteytys Dalin maalaamana. Loistavasti kirjoitettu, kuohuva tarina. – Kirkus Reviews

Omaperäinen sekoitus postmodernia ja surrealismia. Vaikuttava uusi ääni." – Jeff Vandermeer

Julkaistu: lokakuu 24, 2008
Kustantaja: Karisto