Määränpää tuntematon (Remnants – Selviytyjät Maasta, #2)

Määränpää tuntematon

K. A. Applegate
Julkaistu: 2002 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Destination Unknown
Tyylit: scifi, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Tapani Bagge. Päällyksen kuva: Jonathan Barkat. Nidottu.

Maailmanloppu on tullut... ja mennyt.

Kun maailmanloppu tuli, avaruussukkulaan mahtui vain kahdeksankymmentä ”onnekasta”. He olivat matkalla jonnekin, missä jatkaa elämää, missä ihmiskunnan uusi aamu koittaisi asteroidin tuhottua rodun sukupuuton partaalle. Viisisataa vuotta myöhemmin avaruussukkula on vihdoin saapunut määränpäähänsä, mutta kaikki ei olekaan kunnossa. Ei sinne päinkään.

Jobs, 2Face, Mo'Steel ja kumppanit huomaavat, ettei osa kanssamatkustajista ja omaisista herääkään pitkältä horrosmatkaltaan. Mihin he sitä paitsi ovat päätyneet? Toiselle planeetalle, Brueghelin maalaukseen vaiko oman mielikuvituksensa vangeiksi? Vihamielisten muukalaisten maailma osoittautuu sellaisten aivojen arkkitehtuuriksi, jollaista he eivät ole aiemmin kohdanneet.

muokattu 13.01.2009

Näin se päättyy (Deadworld, #1)Viimeinen tähti (5. aalto, #3)Time Riders (Time Riders, #1)Eliitti (Valinta-sarja, #2)Rajalla (Tarkoitettu-trilogia, #2)

2Face avatar
Kirjoittanut
Ihan yksinkertaisesti upea kirja! Kirja oli mukaansatempaava ja juoni eteni hyvin. Päähenkilöt ovat mielenkiintoisia ja samaistuttavia, eikä seuraavaa juonenkäännettä voi arvata ennalta. Kirja on huolellisesti suunniteltu kaikkine henkilöineen, ympäristöineen ja tapahtumineen, ja aion lukea sen vielä joskus uudestaankin. Suosittelen kaikille, etenkin K. A. Applegaten kirjojen ystäville!
tintti89 avatar
Kirjoittanut
Jälleen kerran taattua Applegaten laatua! Juoni oli mukaansatempaava, eikä koskaan voinut tietää mitä tapahtuu seuraavaksi. Henkilöistä löytyi koko ajan uusia piirteitä ja heidän taustoistaan selvisi enemmän. Tähän kirjaan oli myös sisällytetty arvoituksia, joiden luulen selviävän seuraavissa kirjoissa. Kaiken kaikkiaan hyvä kirja myös vähän vanhemmille lukijoille.
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Ruska