Pieni suklaapuoti

Julkaistu: 1999 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Chocolat
Tyylit: maaginen realismi, romantiikka
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Arja Gothoni.

1. laitos: Otava, 1999. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Otava, 2001. Seven. Elokuvakansi. Nidottu. 9. painos 2008.

Aistinautintoja, ystävyyttä ja rakkautta ylistävä romaani ranskalaisesta kylästä, jonka elämän uusi suklaapuoti mullistaa.

Konvehteja, tryffeleitä, suklaasimpukoita, sokeroituja orvokkeja...

Vianne Rocher on asettunut tyttärensä kanssa pieneen ranskalaiseen Lansquenetin kylään ja perustanut suloisen suklaapuodin aukiolle kirkkoa vastapäätä. Käsintehdyt makeiset ja maailmaa nähneen naisen elämänilo saavat monet purkamaan sydäntään mieluummin kaakaokupin ääressä kuin kirkossa. Mutta pääsiäisen suklaa-festivaali on kylän papille sentään liikaa!

(muokattu 24.12.2014)

Kevytkenkäinen kummitusIkuisen rakkauden saariSuoraan sydämestäKaramellikengätKesäviiniä

Velma avatar
4.5
Tämä oli jossain vaiheessa lempikirjojani. En ole uskaltanut lukea vuosiin ja kokeilla uudestaan. Suklaa on aikna hyvä teema ja kirjan tunnelma on taianomainen. Elokuvankin olen nähnyt ja tykkäsin siitäkin.
Helinä avatar
Kirja oli raikas ja hyvin kevyt kaikessa surullisuudessaankin. Vianne on hyvin pirteä ja värikäs henkilö, joka kuitenkin sielussaan miettii kuolemaa, varsinkin oman äitinsä. Ehdottomasti 5 tähden arvoinen, tulen kyllä varmasti lukemaan Harrisin kirjoja tulevaisuudessakin.
punnort
Uusin jäsen: Maija