Ne (Remnants – Selviytyjät Maasta, #3)

Ne

K. A. Applegate
Julkaistu: 2002 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Them
Tyylit: scifi, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Tapani Bagge. Päällyksen kuva: Jonathan Barkat. Nidottu.

Maailmanloppu on tullut... ja mennyt.

Maailma joka tunnettiin Telluksen nimellä syntyi, eli ja kuoli. Jobs, 2Face ja Mo'Steel olivat toivoneet löytävänsä uuden maailman, jossa he ja muut avaruussukkulalla pelastuneet voisivat jatkaa elämäänsä. He toivoivat löytävänsä planeetan, jota voisi jonain päivänä vielä kutsua kodiksi.

Mutta maailma, jonne ihmiskunnan rippeet – 80 selviytyjää – ovat päätyneet viisisataa vuotta kestäneen avaruuslentonsa jälkeen, ei ole planeetta ensinkään. He ovat planeetankokoisella aluksella, joka kykenee valmistamaan tarkkoja kopioita ihmisolennoista ja ympäristöistä, paitsi että luomuksista puuttuu jotain olennaista.

Selviytyjät alkavat hiljalleen tajuta, että ympäristön luoja haluaa pelata heidän kanssaan tappavan vaarallisia pelejä. Pelejä joiden palkintona on aina joko elämä... tai kuolema.

muokattu 13.01.2009

Kevätuhrit (Kevätuhrit, #1)The Last JediRoutasisarukset (Routasisarukset, #1)Näin se päättyy (Deadworld, #1)Nälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli, #3)

tintti89 avatar
Kirjoittanut
Aivan loistava kirja! Tämä kirjasarja tuntuu paranevan kirja kirjalta. Juoni pysyy aina yhtä arvaamattomana, vaikka kirjojen henkilöt kohtaavat aina vain lisää ja lisää vaikeuksia. Tässäkin kirjassa paljastui vain hieman vastauksia edellisistä kirjoista, ja niiden tapaan jätti joitakin kysymyksiä vastaamattomiksi. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille scifin ystäville.
Eija, NoctilucA, Thialfi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Ella Parviainen