Vampyyriprinssi (Darren Shanin tarina, #6)

Vampyyriprinssi

Darren Shan
Julkaistu: maaliskuu 10, 2008 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Vampire Prince
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Tanja Falk. Sidottu.

Darren Shan on epäonnistunut neljännessä kuoleman koetuksessa ja häntä odottaa kuolemantuomio. Tuleva vampyyriprinssi Kurda Smahlt auttaa häntä pakenemaan vuorelta, mutta pakomatkalla selviää, että Kurda on liittoutunut pahojen vampaneesien kanssa ja aikoo pettää vampyyriyhteisön.

Darren karkaa Kurdan luota ja selviää hurjasta syöksystään vuoren läpi täpärästi hengissä. Hän on lopen uupunut ja heikko, mutta sudet hoivaavat hänet kuntoon. Darren tajuaa, että hänen on palattava Vampyyrivuorelle varoittamaan vampyyreita Kurdasta. Hänen on tehtävä se oman henkensä uhalla, sillä vampyyrit ovat tuominneet hänet kuolemaan...

Vampyyriprinssi on karmivan jännittävän nuortensarjan kuudes osa.

(muokattu 13.12.2014)

Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Yön liittolaiset (Darren Shanin tarina, #8)Pimeyden ennustukset (Darren Shanin tarina, #7)Uusi aika 2: Varjosielut (Vampyyripäiväkirjat, #6)Taistelu aamunkoitteessa (Darren Shanin tarina, #9)

Pennywere avatar
Vampyyriprinssi on koko sarjan parhain kirja. Kirja alkaa jännittävästi siitä mihin vitoskirja sen jätti, ja jatkuu jännittävänä siihen asti kunnes Darren palaa takaisin vuorelle. Alkaa taistelu, jonka lopuksi Darren miettii tärkeitä asioita, ja sen voi jopa haistaa, että vampyyrivuorella on tuleva muutos. Lempikohtani oli loppu, koska yllätyin siitä täysin. Se kuitenkin sopii hyvin, ja mietin miten jatkuu seitsemäs kirja. Kuitenkin, vampyyreistä tykkäävien kannattaa ehdottomasti lukasta tämä, ja koko sarja, koska tää on mahtava! <3
Millis avatar
Tykkään hirveästi Darrenin kirjoista... Minulla on kaksi lempikirjasarjaa. Manga: INUYASHA ja nuorten sarja: DARRENSHANINTARINA. niin ja nyt luen darrenin kuudetta kirjaa (uusinta suomennettua) kuvassa näkyvää Vampyyri prinssiä. Toivon että Tammi suomentaa muutkin kirjat. lempi henkilöni on CREPSLEY!
Nokka10 avatar
kun olin oopperassa otin tän kirjan mukaan ja aloin lukee sitä kesken esityksen mahtava kirja
Lonely Reader avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Inga-lina avatar
Tietääkseni kirjoja ei suomenneta enmpää. Jos ei tule mitään poikeusta. Toivotaan että tulee. ^^ Sarja kelpaa kyllä ajanviete lukemiseksi muttei se kuitenkaan parhaita sarjoja ole. Juoni on yksinkertainen poika näkee vampyyrin ja muuttu vampyyriksi jne. Jos pitää kevyestä kauhusta kannatta lukea muttei kannata odottaa liikoja. Plussaa tulee siitä että pojan läheiset katoavat hänen elämästään mikä kertoo ettei maailma todellakaan ole onnellinen paikka. Myös ... (lisää)
sadepisara avatar
Tykkään tosi paljon kaikista Darren Shaineista ja tämä oli mielestä paras.Myös minä toivon että Tammi suomentaisi loputkin Darren Shanit.Annoin viisi tähteä koska mielestäni kirja tempaa heti mukaansa(kuten muutkin Darren Shanit) enkä malttanut lopettaa lukemista.Kirjassa oli juuri oikea määrä kauhua ja jännitystä.
Darkki, Pisania
Uusin jäsen: Minna Torvinen