Kolme kauheaa toivetta (Goosebumps, #22)

Kolme kauheaa toivetta

R. L. Stine
Julkaistu: huhtikuu 25, 2008 (Sanoma Magazines Finland)
Alkuperäinen nimi: Be Careful What You Wish For
Tyylit: kauhu, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 1994. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Sidottu.

Samantha Byrd on kömpelys, varsinainen kävelevä onnettomuus. Tyttöjen korisjoukkue tekee hänestä jatkuvasti pilaa. Ja ilkeä Judith Bellwood tekee hänen elämänsä kurjaksi sekä pelikentällä että sen ulkopuolella. Mutta kaikki tulee muuttumaan, sillä Sam on tavannut jonkun, joka toteuttaa hänen kolme toivomustaan. Oikeasti. Harmi, ettei Sam ollut varovainen toiveissaan. Koska ne toteutuvat. Ja tekevät hänen elämästään painajaisen.

(muokattu 12.06.2014)

Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Sammuta valot! / Sytytä valot!Monster High (Monster High, #1)

TheDarkMission avatar
2.0
No, ihan taattua Goosebumps-kamaa: kirjailija saa lukijan tuntemaan myötähäpeää kömpelön päähenkilön vuoksi ja lukaisemaan kirjan reippaassa puolessa tunnissa. Teki mieli ruveta kiljumaan: "Tätäkö väitätte kirjaksi?", mutta pienestä sivumäärästä ja olemattomasta kuvailusta huolimatta kirja ei ollut aivan surkea. Loppuratkaisu oli tuttuun tapaan sarkastisen oivaltava, mutta lauserakenne häiritsevän lyhyt ja yksinkertainen. Kirjan kuitenkin imaisi hetkessä ja innolla, ... (lisää)
Pennywere avatar
Kirja yllätti positiivisesti, tää on ehkä yks kivoimmista Stinen kirjoista. Pidän tälläsistä mitkä on lyhyitä kuin novelleja, ja ei tekstissä ole mitään järkyttävän vaikeita kohtauksia vaan mennään ihan perusladuilla. Juoni oli aika hyvä, mitä nyt vähä jäi häiritsemään et ne ei toteutunu kunnolla, ja se Judith oli aika ärsyttävä kummassakin persoonassaan. Tekisi mieli tietää mitä tapahtuu kirjan lopun jälkeisessä ajassa.
sadepisara avatar
Ihan hyvä kirja jonka voi ihan hyvin lukea muutamassa tunnissa.Mun mielestä juuri tyypillinen R.L.Stine kirja,ihan sopivan verran kauhua ja jännitystä ei liian pitkä jne.Mutta omasta mielestäni(huom!)hiukan kesynlainen kirja josta ei taatusti nää painajaisia.Suosittelen kaikille lämpimästi tämän kirjan lukemista.
Mai00 avatar
Lainaten Pennywerea: "Pidän tällaisista, jotka ovat lyhyitä kuin novellit." Olen samaa mieltä. Juoni oli kiva ja toteutuskin ihan onnistunut. Mitään ihmeen järkyttäviä kohtauksia ei ollut. Itse pidän suurista ja järkyttävistä kohtauksista, joissa joutuu palaamaan taakse päin ja lukemaan uudestaan jännittävät kohdat, mutta tällaiseen muutenkin lyhyeen kirjaan sopii vähän tasaisempi meno. Kansi on houkuttelevampi kuin takakansi ja itse koko kirja, mutta suosittelen lukemaan tämän!
rudi92 avatar
Herran jumala, jopa hyvä Goosebumps kirja! Onkohan Stine seonnut? Juoni oli hyvä, samoin toteutus. Loppu oli myös hyvä. Pidin päähenkilöstä paljon.
Darkki
Uusin jäsen: Minna Torvinen