Vampyyrin henkäys (Goosebumps, #21)

Vampyyrin henkäys

R. L. Stine
Julkaistu: joulukuu 2007 (Sanoma Magazines Finland)
Alkuperäinen nimi: Vampire Breath
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 1996. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Sidottu.

Freddy ja Cara ovat kovia tyyppejä. He eivät pelkää mitään, eivätkä epäröi pelotella pienempiään. Kovat tyypit eivät pienestä hätkähdä – tai niin Freddy ja Cara ainakin luulivat, ennen kuin lähtivät tutkimaan kellarista löytynyttä salaista tunnelia. Ennen kuin löysivät pullollisen Vampyyrin henkäystä. Sääliksi käy Freddyä ja Caraa. Heidän ei olisi ikinä kannattanut avata Vampyyrin henkäystä. Sillä nyt heillä on vaivoinaan pitkiltä nokosilta herännyt vampyyri, joka on tosi janoinen.

muokattu 07.03.2015

Taistelu aamunkoitteessa (Darren Shanin tarina, #9)Uusi aika 2: Varjosielut (Vampyyripäiväkirjat, #6)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)

sadepisara avatar
Kirjoittanut
Omasta mielestäni juuri tyypilinnen kauhu tai jännitys kirja,jossa kaksi nuorta hakee seikkailua ja myös löytää niitä.Muttei kuitenkaan mielestäni liian pelottava.Kuten Suurimassa osasta Goosebumps kirjoja myös tässä oli yllätä loppu.Mielestäni yksi parhaista Goosebups sarjan kirjoista.
Yllatuus avatar
Kirjoittanut

Kauhujutut ovat aina kiinnostaneet minua, juonenkaan ei tarvitse olla täydellinen kunhan kirja aiheuttaa kunnon vilun väreet ja pelottelee kunnolla.

Tämä ei kuitenkaan ollut tuota. Tässä juoni on vähän tönkköinen ja vilun väreet jäävät saamatta. Minusta tämä kirja oli todella surkea.

Mai00 avatar
Kirjoittanut
Jostain syystä Goosebumpseja dissataan hirveästi. Pidän niistä ja luulen, että ne huononee sen takia, että itse kasvat, mutta kirjat pysyvät edelleen samalle vuosiluokalle suunnattuina. Toisin sanoen; Kirjat ovat suunnattu pienemmille kuin sinä olet, joten kun kasvat, kaikki yksinkertaistuu ja ne ovat mielestäsi lapsellisia. Pidän Goosebumpseista ja suosittelen niitä!
Salka
Uusin jäsen: sulavsalim