Jako kahteen (Remnants – Selviytyjät Maasta, #6)

Jako kahteen

K. A. Applegate
Julkaistu: 2003 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Breakdown
Tyylit: scifi, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Tapani Bagge. Päällyksen kuva: Jonathan Barkat. Nidottu.

Maailmanloppu on tullut… ja mennyt.

Häijyt siniset pitävät nelijalkaista alkuperäisrotuaan Äidin itseoikeutettuina lapsina. Äiti, pitkässä yksinäisyydessään häiriintynyt keskustietokone, taas haluaa tuhota koko rodun Billy Weirin ja muiden selviytyjien avulla.

Telepaattisia kykyjä omaava Billy haastaa Äidin tahtojen taisteluun, mutta menettää yhteyden koneeseen, ja valtaa alati himoitseva presidentinpoika Yago tunnistaa tilaisuutensa. Mutta ennen kuin Yagon johtama unionin ratsuväki kohtaa häijyjen sinisten kapinallisarmeijan, hänen on paljastettava myös nöyryyttävimmät pelkonsa.

Selviytyjät jakautuvat kahteen leiriin ja Jobs elättelee toivoa rauhasta häijyjen sinisten kanssa. Kun tulkkausyritykset epäonnistuvat, Jobsin joukkojen on ryhmityttävä tuomitulta tuntuvaan puolustukseen. Tulitauolla valepukuinen "liittolainen" pakottaa heidät pohtimaan pahaenteistä tarjousta.

(muokattu 13.01.2009)

Kevätuhrit (Kevätuhrit, #1)Time Riders: Tuomiopäivän koodi (Time Riders, #3)Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Routasisarukset (Routasisarukset, #1)Outolintu (Outolintu-trilogia, #1)

Cicatrix avatar
1.0
En tykännyt koko srajasta, kai se oli vaa liian scifiä minulle. Ja outoa kyllä, en oikein osannut päättää pidänkö jostain kirjan hahmoista vain en, mikä ei ole minulle tyypillistä....
tintti89 avatar
Tämä kirja on mielestäni tähän asti lukemistani sarjan kirjoista huonoin. Henkilöitä tuli taas kaksi lisää. Onneksi vanhoista henkilöistä on jo niin hyvin perillä, ettei heitä sekoita keskenään. Tapahtumapaikat vaihtelivat kirjassa niin nopeaan tahtiin, että siinä ei pysynyt perässä. Yhtenä hetkenä täällä, seuraavana toisaalla, ja aina eri henkilöiden kanssa. Muuten juoni oli ihan hyvä ja henkilöt pysyivät yhtä todentuntuisina kuin aiemmissakin kirjoissa.
Uusin jäsen: Irma Niemiaho