Epäilys

Stephenie Meyer
fantasia > urbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Epäilys (Houkutus #3) - Stephenie Meyer7.64

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu. WSOY-pokkari, 2010. Nidottu.

"Siinä kuolemanhiljaisuudessa asia äkkiä valkeni minulle yhtenä välähdyksenä, ja jokainen yksityiskohta loksahti paikalleen.

Asia jota Edward ei halunnut minun tietävän.

Asia jonka vuoksi sekä Cullenit että sudet liikkuivat metsässä vaarallisen lähellä toisiaan.

Asia jota olin muutenkin odottanut. Asia jonka tiesin tapahtuvan uudestaan, vaikka hartaasti toivoinkin ettei niin kävisi. Ei kai siitä ikinä tulisi loppua?"

Bella Swan on vaarassa, kun joukkomurhien aalto vavisuttelee Seattlea ja julma vampyyri janoaa kostoa. Kaiken huipuksi hänen on valittava Edwardin rakkauden tai Jacobin ystävyyden välillä, sillä ihmissudet ja vampyyrit eivät tule toimeen keskenään.

Bella on kiintynyt Jacobiin ja viihtyy hänen seurassaan kenties liiankin hyvin. Onko Bella enää varma tunteistaan? Onhan ihmissusi-Jacobissa sentään jotain inhimillisempää kuin Edwardissa...

Ylioppilasjuhlien lähestyessä Bella aikoo tehdä lopullisen päätöksen: Elääkö vai kuolla? Muuttuako vampyyriksi vai säilyä ihmisenä?

Epäilys on kolmas osa kuolematonta rakkaustarinaa. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet Houkutus (2005) ja Uusikuu (2007).

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: lokakuu 16, 2008
Kustantaja: WSOY
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: elokuva, ihmissudet, vampyyrit
Alkuperäinen nimi: Eclipse
Arvosanalla: 7.64/10
Arvosanoja: 758
Muokattu: marraskuu 03, 2017

Houkutus -kirjasarja

Tunnetaan suomeksi myös nimellä Twilight-saaga.

Houkutus (Houkutus #1)7.82
Keskiyön aurinko6.42

Kirja-arvioita

8/10 |
syyskuu 05, 2019
Tämä kirja on romanttisuuden puolesta kirjoista kutkuttavin, vuorilla telttailu sai minut hykertelemään teinityttömäisesti. Juonen puolesta kirja oli vähän liian jännittävä, en tykkää kun joutuu peloissaan miettimään, mitä ...
7/10 |
syyskuu 07, 2018
Kirja on paljon parempi kuin sarjan toinen osa, Uusikuu, ja melko samaa tasoa kuin Houkutus. Tässä osassa on reilusti romantiikkaa ja tapahtumia, mutta itse aloin välillä ärsyyntyä hahmoihin. Edward ja Alice ovat aivan suosikkejani koko ...
helmikuu 09, 2018
Näin päällimmäisenä ei jääoikeastaan mitään mieleen. Ihan okei kirja, ei sinänsä, mitään vikaa, mutta tästä huomaa jo miten sarjan alkuperäinen formaatti alkaa hävitä sekalaisen mäiskinnän ja valintojenteon alle. Menee kohta jo vähän överiksi.
huhtikuu 10, 2016
Kirjassa harmitti se, että siinä ei päästy seuraamaan taistelua vastasyntyneit vastaan, vaikka elokuvassa se oli mukana. Sen tietysti ymmärtää, sillä Bella ei ollut näkemässä sitä ja tarina kerrottiin hänen näkökulmastaan. Edelleen kiinnostuin vain niistä kohdista, missä oli ihmissusia mukana.
8/10 |
lokakuu 03, 2015
Edward sai minut jälleen polttamaan käämini "täydellisyydellään", kuten Q_Black aiemmassa kommentissaan mainitsikin. Muuten kyllä pidin kirjasta paljonkin ja luin päivässä. Ei se kyllä suosikiksi ole noussut, eikä ikinä taidakkaan. Enää viimeinen kirja luettavana :)
9/10 |
heinäkuu 12, 2015
Tämä sentään on parempi siinä mielessä, että tässä on enemmän jännitystä.
10/10 |
huhtikuu 07, 2014
Paras kirja! Paljon tapahtumia, jännitystä, fantasiaa ja tietenkin romantiikkaa.
9/10 |
maaliskuu 22, 2014
Jake on suosikkini! Välillä tuntui että Bella on täysi idiootti ja että Edward oli jotenkin vastenmielinen mun makuun! Mutta mielestäni tämä kirja oli huonoin (Ei pahalla) mutta, jotenkin vaan tuntuu siltä että kirja oli jotenkin..miten sen ...
7/10 |
tammikuu 06, 2014
Tykkäsin! Vaikka välillä tuntuukin että Bella on täysidiootti ja Edward on ällön imelä.. Jake pysyy suosikkinani!
marraskuu 26, 2013
Kolmas kirja oli parempi kuin kakkonen, enemmän jännitystä, juonen käänteitä ja nopeampi tempo muutenkin. Vastasyntyneet oli ideana ihan hauska, ja toteutus kirjassa toimi ihan hyvin :)