Uusi kevät

Uusi kevät

Robert Jordan
Julkaistu: elokuu 21, 2008 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: New Spring: The Novel
Tyylit: fantasiakorkea fantasia

Uusi kevät: Ajan Pyörän johdanto-osa. Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2014 (koko sarja).

Uusi kevät on Ajan Pyörä -sarjan vahva johdanto-osa, jonka tapahtumat käynnistyvät noin kaksikymmentä vuotta ennen Vaarojen taivalta, sarjan ensimmäistä kirjaa.

Kandorin muurit tarjoavat turvan Pimeän valtiaan sotajoukkoja vastaan. Muurien suojissa kohtaavat kruunaamaton kuningas Lan ja vastavalmistunut Aes Sedai Moiraine, joka tarvitsee apua selvittäessään hämärää ennustusta. Lohikäärme on syntynyt uudelleen pieneksi lapseksi, ja tämän pojan kohtalo on joko voittaa Pimeän valtias – tai tuhota koko maailma. Gitara Aes Sedain ennustus lapsen syntymästä käynnistää koko mahtavan tarun Ajan Pyörästä ja sen unohtumattomista sankareista.

muokattu 14.03.2016

Käärmeiden kaupunkiMifongin kadottama (Mifonki-sarja, #5)Älä riko pintaaTalvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Narrin salamurhaaja (Narri ja Näkijä, #1)

Ventovir avatar
Kirjoittanut
Tykkäsin kovasti. Oli mukava tietää Moirainen ja Lanin historiasta, kuinka he tapasivat ja millainen suhde Siuanilla ja Moirainella on. Nautin kovin saadessani lukea valkoisen tornin käytännöistä, ja Aes Sedaista, ja siitä kuinka koulutus jatkui shaali kokeen jälkeen. Kuulin että näitä kirjoja piti alunperin tulla kolme, mutta Jordan ei valitettavasti ehtinyt kirjoittamaan kuin yhden :/
Jussi avatar
Kirjoittanut
Uusi kevät oli ihan kiva, luin kirjan sen ilmestyttyä englanniksi. Olisin kyllä mieluummin tarttunut sarjan 11. osaan! Valkoisen tornin tavallisesta elämästä sai lisätietoja, ja oli helpottavaa seurata vaihteeksi tarinaa, jossa ei ollut kymmentä sivujuonta. Suurin ongelma kirjassa oli se, että tiesin loppuratkaisun ennakkoon. Olin nimittäin lukenut vuonna 1998 julkaistun samannimisen novellin, jonka Jordan nyt pidensi romaanimittaan.
Fievre
Uusin jäsen: Ruska