Lumen tytär (Kuikansulka-trilogia #3) - Tuulia Aho7.52

Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Upea päätös Kuikansulan ja hänen kaksospoikiensa seikkailuille

Lumen tyttären suusta ei tule sanoja. Pellavatukkainen tyttö kulkee eläinten joukossa, sihisee ja naksuttaa lintujen kielellä. Outoa tyttöä pelätään, mutta myös kunnioitetaan. Onhan hänen isänsä Metsähevoskansan päällikkö Yötuuli.

Samaan aikaan Yötuulen kaksosveli Musta Haukka tuntee olonsa rauhattomaksi. Shamaani on unohtanut kutsusanat, edes hänen oma voimaeläimensä karhu ei vastaa. Hänen ei auta muu kuin lähteä etsimään kadottamiaan loitsuja.

Yhdessä sammalväkeen kuuluvien Villavan ja Vesikon kanssa Lumen tytär ja Musta Haukka vaeltavat Vihreän meren saarille tapaamaan siellä asuvia Sanojen vartijoita. Parantavilta lähteiltä he löytävät tajuttoman nuorukaisen, jonka ulkonäössä on jotain tuttua... Nyt jos koskaan shamaani tarvitsisi voimiaan.

Lumen tytär on viimeinen osa Tuulia Ahon värikylläistä fantasiatrilogiaa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Kuikansulka (2005) ja Pääsky ja Yötuuli (2006).

Julkaistu: syyskuu 16, 2008

Lumen tytär (Kuikansulka-trilogia #3)7.52

Kirja-arvioita

10/10 |
marraskuu 28, 2012
Mahtava päätös tälle trilogialle! Kaikki kuvailu, hauskat ja paikoin yllättävät juonen käänteet pitävät otteessa ainakin minun kaltaistani lukijaa kirjan alusta loppuun, eikä tahdo pystyä päästäämään irti kirjasta ennen kuin se on ...