Vaihtokaupat (Siskoni, vampyyri, #1)

Vaihtokaupat

Sienna Mercer
Julkaistu: huhtikuu 2, 2008 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Switched
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Sidottu.

Kun Olivia Abbott muuttaa uudelle paikkakunnalle, hän haluaa ensi töikseen liittyä koulun cheerleading-joukkueeseen ja löytää paljon uusia ystäviä. Sitten hän tapaa Ivy Vegan. Ensi näkemältä kalpea ja mustiin pukeutuva Ivy ja vaaleanpunaista rakastava Olivia ovat keskenään kuin yö ja päivä. Kun tytöt katsovat tarkemmin, mustiksi maalattujen silmien ja huulikimalteen alta paljastuukin, että he ovat identtisiä kaksosia!

Olivia ja Ivy päättävät huijata ihmisiä ja kokeilla toistensa rooleja vaihtamalla paikkoja ja vaatteita. Pian Olivia kuitenkin saa selville salaisuuden. Kaksossiskot eivät sittenkään ole aivan samanlaisia. Ivy on vampyyri. Eikä hän ole ainoa kaupungissa.

(muokattu 28.12.2014)

Bree Tannerin lyhyt elämäLasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Merkitty (Yön talo, #1)Valittu (Yön talo, #3)Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)

TheDarkMission avatar
'Vaihtokaupat' on kelpoa tyttöjen viihdettä, kun aikaa ja vaivaa ei ole paksuihin kirjoihin. Kirjassa hellitään stereotypioita ja nokkimisjärjestystä, ja lyhyytensä vuoksi kirja jää hieman vaisuksi ja pintapuoliseksi. Se on kuitenkin hurmaava viihdyttävyydessään ja asioiden yksinkertaisuudessa. Aivoja ei ainakaan tarvitse vaivata tätä lukiessa. Teksti oli kuitenkin sujuvaa ja johdonmukaista, mutta tosin yllätyksiäkään ei ole odotettavissa lukijalle. Kirja muistutti niin ... (lisää)
Soturikissat-fani03 avatar
Ensimmäinen kirja jonka olen oikeasti lukenut innolla. Ikan ok, mutta toisaalta olen kasvanut jo tämän yli
Kat avatar
Tämä oli se kirja joka tempaisi minut mukaan kirjojen maailmaan. Suosittelen
Ruusy avatar
Aivan ihana kirja vampyyreja yliluonnollista teinielämää kaikki ainekset mahtavaan kirjaan suosittelen ehdottomasti!
Camila avatar
tosi hyvä. paras näistä kirjoista.
Uusin jäsen: juujoo