Peuraheimo - Pekka Halonen7.08

Kannen kuva: Pia Hentunen. Nidottu.

Mukana Kuvastaja-palkinnon lyhytlistalla 2009.

Kaikuja menneisyydestä!

Peuraheimo asustaa kotamajoissaan Sahvan kylässä meren rannalla. Kylän noita Guodhi sekä hänen poikansa Ahla johdattavat heimoa läpi vaikeidenkin aikojen perinteitä noudattaen. Uudenlaiset haasteet kuitenkin nousevat uhkaamaan kylän elämää. Kun toinen kansa, koidalaiset, saapuvat etelästä pitkine veneineen ja kuparikirveineen, on Sahvassakin siirryttävä uuteen aikaan.

Pekka Halosen esikoisteos on ikivanhoihin myytteihin perustuva mielenkiintoinen ja jännittävä kertomus elämästä Litorinameren rannalla yli 5000 vuotta sitten. Peuraheimo on elämänmakuista aikuisellekin sopivaa fantasiaa ja samalla uskottava historiallinen tarina elämästämme Suomenniemellä muinaisena aikana, jolloin jopa Kalevalan tarinat olivat vasta kaukaista tulevaisuutta.

”Peuraheimo on hyvä suomalais-saamelaista perintöä hyväkseen käyttävä romaani, joka kulkee harvojen edelläkävijöiden aukaisemaa polkua varmoin askelin.”  – Jukka Halme, Tähtivaeltaja 3/2008

”Ja lopuksi, ostakaa tämä kirja, ei niinkään kotimaisen tieteis/fantasiakirjoittamisen ja julkaisutoiminnan tukemiseksi... vaan siksi että Peuraheimo on hyvä kirja, niin hyvä että odotan henkeä pidättäen Pekka Halosen seuraavaa.” – Juhani Hinkkanen, Portti 3/2008

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Julkaistu: huhtikuu 30, 2008
Muokattu: heinäkuu 04, 2018

Kirja-arvioita

6/10 |
marraskuu 02, 2009
Peuraheimo on ennen kaikkea muinainen sukusaaga. Kirja ei ole tarina yksittäisestä seikkailusta ja minä-kertoja siirtyy monta kertaa eteenpäin. Tarina kertoo heimosta, jonka punaisena lankana kulkee noitien linja. Nämä noidat pitävät ...