Noidan poika (Noita, #2)

Noidan poika

Gregory Maguire
Julkaistu: toukokuu 26, 2010 (Sammakko)
Alkuperäinen nimi: Son of a Witch
Tyylit: fantasia

Noidan poika: Romaani. Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Katja Rosvall. Sidottu.

Uuden fantasiakirjallisuuden klassikon, Wicked-musikaalinkin kautta tunnetun Noita-romaanin kirjoittaja Gregory Maguire palaa nyt Ozin maahan. Siellä hän esittelee meille Liirin, nuorukaisen joka nähtiin viimeksi piileksimässä linnan varjoissa Dorothyn nitistettyä Noidan. Liir on koomassa. Hänet on jätetty rotkoon kuolemaan. Mutta Pyhän Glindan Luostarissa häntä hoitaa vaitonainen noviisi nimeltä Tuikku, joka tahdonvoimallaan ja musikaalisilla lahjoillaan palauttaa hänet henkiin.

Mikä synkkä voima sysäsi Liirin tähän tilaan? Onko hän todella Elfaban poika? Hänellä on tämän luuta ja viitta – mutta entä tämän voimat? Onnistuuko hän löytämään oletetun sisarpuolensa Norin, joka on virunut vankilassa, Eteläportaissa? Onnistuuko Liir täyttämään kuolevan prinsessan viimeisen toiveen? Onnistuuko hän pysymään huomaamattomana tarpeeksi kauan kasvaakseen aikuiseksi Ozissa, joka Velhon lähdön jälkeen on uuden ja vaarallisen hallinnon käsissä?

Gregory Maguire on yhdysvaltalainen bestseller-kirjailija. Hän on kirjallisuusopetuksen asiantuntija ja kirjoittaa arvosteluja New York Times Book Review -lehteen.

(muokattu 02.06.2010)

Tiimalasi (Everlife, #1)Yöpartio (Partio, #1)Seleesian näkijä (Kaksosauringot, #2)Maagikko (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #2)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)
Uusin jäsen: Satu Mahkonen