Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma, #2)

Leikkiä tulella

Derek Landy
Julkaistu: syyskuu 30, 2008 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Playing with Fire

Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Leikkiä tulella on sarjan toinen, hyytävän jännittävä osa

“Mihin Kauna sijoittuu roistoasteikolla?
Jos Serpine on kymmenen ja Surku ykkönen?”
“Valitettavasti paroni yltää lukuun yksitoista.”
“Älä! Sittenhän hän on pahaakin pahempi.”
“Niin voi sanoa.”

Keplo Leutokalma ja Valkyria Salama jatkavat päätähuimaavia seikkailuja Dublinin maagisessa maailmassa, josta kaupungin tavallisilla asukkailla ei ole aavistustakaan. Useat maagisen Dublinin johtohahmoista ovat saaneet surmansa valtataisteluissa ja Vanhimpien neuvoston johdossa on uusi suurmaagi, Thurid Guild.

Uusi suurpahis, paroni Kauna apureineen jahtaa Keplo Leutokalmaa ja Valkyriaa. Tilanne kehittyy kiperäksi, mutta onneksi Valkyria saa yllättäen apua Kaiku-Gordonilta, edesmenneen kauhukirjailijasetänsä toisinnolta, johon Gordon on eläessään siirtänyt ajatuksensa, kokemuksensa ja tunteensa.

Kaikki huipentuu Jylypoukamassa, maagien kaupunpungissa, synkässä pikku paikassa, jossa vierasta katsotaan karsaasti. Pystyvätkö Keplo ja Valkyria päihittämään koko pahismaagien kerman: Kaunan, Piinan, Hemo Globiinin ja ikiaikaisen Groteskin?

Muokannut Jussi (06.05.2017)

Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma, #1)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)

Midori avatar
Sieltähän se vihdoin tuli;jatko-osa nokkela sanaisen luurankoetsivän seikkailuille. Tämä teos ei tosin yllä edeltäjänsä tasolle, vaikka meno on aivan yhtä kovaa kuin edellisessä kirjassa ja sanailu ei jätä ketä kylmäksi. Stephanie on selvästi ajan kuluessa kehittynyt entistä ärsyttävämmäksi ja loistaa roolissaan esittäessään neiti-täydellisesti-tosielämään-kyllästynyttä. Kirjassa oli myös muutama asia, jotka kirjailija olisi minun puolestani voinut jättää pois ... (lue lisää)
Vanda avatar

Vaikka eka kirja ei todellakaan vakuuttanut päätin antaa tälle sarjalle uuden mahdollisuuden. Ja tämä kyllä jo vakuutti. Juoni oli hyvä ja sujuva. Kirjan ulko-asu edelleen mahtava.

Suosittelen.

Veadela avatar
3.5
Paroni Kauna on paennut venäläisestä vankilasta ja kaikki maagit etsivät häntä. Hänen tavoitteenaan on palauttaa Kasvottomat takaisin tähän maailmaan ja jos hän onnistuu tehtävässään, maailma tulee olemaan sekasorrossa. Viime kerralla Keplo Leutokalma sai paroni Kaunan kiinni ja tällä kertaa paroni Kauna osaa odottaa Keplo Leutokalmaa. Viime kerralla paroni Kauna epäonnistui tehtävässään, koska häneltä puuttui yksi ainesosa, mutta kukaan ei tiedä mikä se on. Joten ... (lue lisää)
Jillponie 2 avatar
Kirja, jossa on fantasiaa ja magiaa ihan koko kirjan täydeltä. Itse rakastan kirjaa, mutta sellaiselle, joka etsii kirjasta joko romantiiikkaa tai rauhaa, niin en juurikaan suosittele. Huumoria löytyy ja joskus se on hiukan rajun puoleista eli ei hirvittävän nuorille tarkoitettu kirja
Uusin jäsen: yung ze