Leikkiä tulella

Derek Landy
fantasia > synkkä fantasia, nuoret
Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma #2) - Derek Landy7.86

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Leikkiä tulella on sarjan toinen, hyytävän jännittävä osa

“Mihin Kauna sijoittuu roistoasteikolla?
Jos Serpine on kymmenen ja Surku ykkönen?”
“Valitettavasti paroni yltää lukuun yksitoista.”
“Älä! Sittenhän hän on pahaakin pahempi.”
“Niin voi sanoa.”

Keplo Leutokalma ja Valkyria Salama jatkavat päätähuimaavia seikkailuja Dublinin maagisessa maailmassa, josta kaupungin tavallisilla asukkailla ei ole aavistustakaan. Useat maagisen Dublinin johtohahmoista ovat saaneet surmansa valtataisteluissa ja Vanhimpien neuvoston johdossa on uusi suurmaagi, Thurid Guild.

Uusi suurpahis, paroni Kauna apureineen jahtaa Keplo Leutokalmaa ja Valkyriaa. Tilanne kehittyy kiperäksi, mutta onneksi Valkyria saa yllättäen apua Kaiku-Gordonilta, edesmenneen kauhukirjailijasetänsä toisinnolta, johon Gordon on eläessään siirtänyt ajatuksensa, kokemuksensa ja tunteensa.

Kaikki huipentuu Jylypoukamassa, maagien kaupunpungissa, synkässä pikku paikassa, jossa vierasta katsotaan karsaasti. Pystyvätkö Keplo ja Valkyria päihittämään koko pahismaagien kerman: Kaunan, Piinan, Hemo Globiinin ja ikiaikaisen Groteskin?

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julkaistu: syyskuu 30, 2008
Kustantaja: Tammi
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret
Alkuperäinen nimi: Playing with Fire
Arvosanalla: 7.86/10
Arvosanoja: 122
Muokattu: toukokuu 06, 2017

Keplo Leutokalma -kirjasarja

Sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma #1)7.92
Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma #2)7.86
Kasvottomat (Keplo Leutokalma #3)8.38
Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma #4)8.76
Jäänteiset (Keplo Leutokalma #5)8.36

Kirja-arvioita

8/10 |
joulukuu 05, 2015
Vaikka eka kirja ei todellakaan vakuuttanut päätin antaa tälle sarjalle uuden mahdollisuuden. Ja tämä kyllä jo vakuutti. Juoni oli hyvä ja sujuva. Kirjan ulko-asu edelleen mahtava. Suosittelen.
7/10 |
huhtikuu 09, 2014
Paroni Kauna on paennut venäläisestä vankilasta ja kaikki maagit etsivät häntä. Hänen tavoitteenaan on palauttaa Kasvottomat takaisin tähän maailmaan ja jos hän onnistuu tehtävässään, maailma tulee olemaan sekasorrossa. Viime kerralla ...
10/10 |
maaliskuu 08, 2012
Kirja, jossa on fantasiaa ja magiaa ihan koko kirjan täydeltä. Itse rakastan kirjaa, mutta sellaiselle, joka etsii kirjasta joko romantiiikkaa tai rauhaa, niin en juurikaan suosittele. Huumoria löytyy ja joskus se on hiukan rajun puoleista eli ei hirvittävän nuorille tarkoitettu kirja
8/10 |
joulukuu 09, 2008
Sieltähän se vihdoin tuli;jatko-osa nokkela sanaisen luurankoetsivän seikkailuille. Tämä teos ei tosin yllä edeltäjänsä tasolle, vaikka meno on aivan yhtä kovaa kuin edellisessä kirjassa ja sanailu ei jätä ketä kylmäksi. Stephanie on ...