Viimeinen taistelu (Taynikma, #5)

Viimeinen taistelu

Jan Kjær, Merlin P. Mann
Julkaistu: toukokuu 17, 2008 (Sanoma Magazines Finland)
Alkuperäinen nimi: Lysets fæstning & Den sidste kamp
Tyylit: fantasia, lapset

Alkuteokset ilmestyneet 2007. Suomentanut Jaana Palanterä. Sidottu. Nuortenfantasia.

14-vuotiaan Koton pitkä matka kotikylästä on vienyt hänet suuriin vaaroihin. Hän on löytänyt itsestään voimia, joita ei tietänyt olevan olemassakaan. Nyt seikkailun loppu alkaa häämöttää. Koto ja ystävät ovat hajallaan pelottavassa Varjojen metsässä. Heistä Sarina saavuttaa ensimmäisenä Ruhtinattaren linnoituksen. Onnistuuko Ruhtinatar suostuttelemaan hänet puolelleen muita vastaan? Pelastaako Koto vanhempansa? Onko Koto viimeinen Taytaani? Lue kihelmöivät loppuratkaisut itse!

Kirja yhdistelee kiehtovasti mangaa ja fantasiaa.

muokattu 04.01.2013

Ripaus taikaa (Lumoleipomo, #2)Ada Gootti ja synkeä sinfonia (Ada Gootti, #4)Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki, #4)Kaamea luokkaretki (Lohikäärmeakatemia, #3)Lohikäärmerouvan kosto (Lohikäärmeakatemia, #2)

Illusion avatar
Kirjoittanut
Sarjalle ihan omanarvoisensa lopetus. Artan, olet ihan paras, kun keksit, mitä tehdä tukalassa tilanteessa! Arvostellaanpa taas kirja kerrallaan: Lysets Fæstning (Valon linnoitus) oli kyllä kieltämättä vähän tylsä, ihan hyvä omalla tavallaan, mutta itse tykkään kyllä enemmän, kun tarina on kerrottu poikien näkökulmasta. Jotenkin, kun Sarina oli yksin ja Koto, Monto ja Artan jossain teillä tietymättömillä, ei oikein sytyttänyt. Den sidste kamp (Viimeinen taistelu) ... (lisää)
haplotus
Uusin jäsen: Maria Tiktok