Odd Thomas – Luostarin kirous

Dean Koontz
Julkaistu: heinäkuu 23, 2008 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Brother Odd
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, jännitys
Avainsanat: kummitukset

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Kari Salminen. Sidottu.

Kuolleiden munkkien kanssa ei kannata leikkiä

Pikaruokakokki Odd Thomas on kokenut 21-vuotiaaksi aika paljon. Hän on pelastanut Pico Mundon erämaakaupungin verilöylyltä Elviksen aaveen avustuksella. Hän on selättänyt vaarallisen Datura-noidan kuolleiden kasinolla käydyssä tahtojen taistelussa. Hän on auttanut montaa levotonta sielua saamaan rauhan.

Nyt Odd Thomas on vetäytynyt syrjäiseen luostariin mietiskelemään. Vaan pian luostarin munkkeja alkaa kuolla kuin kärpäsiä. Kuolleita munkkejakin pelottavampia ovat mekaaniset hirviöt, joita alkaa ilmestyä öisin luostarin pihaan. Onko otuksilla jotain tekemistä luostariin majoittautuneen hullun tiedemiehen kanssa? Entä kenen pussiin karvalakkeja ja Dostojevskia suosiva Rodion Romanovich pelaa?

Ennen kuin kuu on täysi, Odd Thomas joutuu tekemään tiliä niin uskonnon, tieteen kuin oman sielunsa kanssa. Muuten luostarin kirous leviää koko maanpiirin ylle.

Odd Thomas -sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet romaanit Hiljaisten kaupunki ja Kuolleiden kasino.

”[Odd Thomas ja luostarin kirous] tarjoilee vastustamattoman kummallisen sekoituksen yliluonnollista kauhua ja huumoria, joka saa nauramaan ääneen” – Publishers Weekly

muokattu 15.05.2016

Kontakti (Death Note, #9)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Salaoppeja, rahaa ja rakkautta: Kotimainen rikos- ja rakkausromaaniVapautettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #9)
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Kiia Korhonen