Džinnisotureiden aika (Lampun lapset, #4)

Džinnisotureiden aika

P. B. Kerr
Julkaistu: helmikuu 18, 2009 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Day of the Djinn Warrior
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Arja Gothoni. Sidottu.

Džinnikaksoset matkaavat muinaiseen Kiinaan ja taistelevat terrakottasotilaita vastaan.

Lampun lapset -sarjan neljännessä osassa džinnikaksoset John ja Philippa kohtaavat tähänastisen elämänsä vaikeimmat haasteet. Heidän äitinsä on ottanut vastaan Babylonin sinisen džinnin tehtävän ja jättänyt perheensä New Yorkiin. Isä on pelastettava Metusalemkahlinnalta, joka aiheuttaa ennenaikaisen vanhenemisen. Museoissa eri puolilla maailmaa kummittelee ja tapahtuu merkillisiä varkauksia.

John, Philippa, Nimrod-eno, herra Rakšasas ja hovimestari Vaikero matkustavat toiselle puolelle maailmaa etsimään Faustinaa, joka voisi asettua Layla-äidin paikalle Babyloniin. Samalla he huomaavat, että jotain hyvin outoa on tapahtumassa. Tuntemattomat pahuuden voimat ovat vallanneet henkimaailman: kaikki aaveet, kummitukset ja muut henkiolennot ovat suuressa vaarassa.

Pian selviää että muinaisen Kiinan keisarin terrakottasotilaat ovat havahtuneet. Ennen kuin kaksoset voivat mitenkään auttaa äitiään palaamaan Babylonista, heidän on matkattava muinaiseen Kiinaan, valmistauduttava suureen taisteluun ja pelastettava maailma. Haastetta kerrakseen!

muokattu 13.06.2017

Painajaisakatemia 2: Hirviöiden kosto (Painajaisakatemia, #2)Ylismaan Gregor (Alismaan tarinat, #1)Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)RiimukivetGregor ja Alismaan vitsaus (Alismaan tarinat, #3)

Xariel avatar
Kirjoittanut
Minä pidin ensimmäisestä osasta tätä sarjaa. Toinen oli huonompi, ja kolmas vieläkin huonompi. Neljäs jatkaa taatusti samaa laskusuuntaa, olisin taatusti sanonut jos sitä olisi minulta kysytty. Mutta nyt, luettuani tämän voin sanoa että en sanoisi ihan niin enää. Tässä oli taas onnistuttu paremmin kuin kahdessa ensimmäisessä, sanoisinko että yhtä hyvin kuin ensimmäisessä osassa. Yksinkertaista nuortenfantasiaa vailla sen suurempia merkityksiä tai syvyyksiä. ... (lisää)
emski, Karah Enola, Jussi, Jukuke
Uusin jäsen: Anni