Kauhujen vuori (Deltoran vyö, #5)

Kauhujen vuori

Emily Rodda
Julkaistu: maaliskuu 27, 2009 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Dread Mountain

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Lotta Toivanen. Kannen kuva: Marc McBride. Nidottu.

Seikkailu Deltoran valtakunnassa jatkuu!

Deltoran valtias on vallannut Deltoran maan, ja varjovartijoita on joka kylässä. Ainoastaan Deltoran taikavyö voi pelastaa asukkaat, mutta siitä puuttuvat jalokivet. Jalokivet – ametisti, topaasi, demantoidi, rubiini, opaali, lasuurikivi ja albaidi – on varastettu ja kätketty valtakunnan vaarallisimmille alueille.

Lief, Barda ja Jasmine ovat ottaneet haasteen vastaan ja lähteneet etsimään kiviä. Toinen toistaan hurjempia vaaroja uhmaten he ovat löytäneet niistä jo neljä, ja seikkailu jatkuu. Vaikka huolestuttavat uutiset kotoa Delistä tavoittavat Liefin, hän ei voi pysähtyä. Löytääkseen viidennen jalokiven ystävysten täytyy tunkeutua vihollisen maaperälle, kammottavalle Kauhujen vuorelle...

Deltoran vyö -sarjan viides jännittävä osa.

muokattu 28.09.2011

Verikivi (Kapinaenkelit, #2)Ennustus (Idhunin kronikat, #3)Aistienvartija (Väki, #2)Lumottu lukukausiMonster High (Monster High, #1)

Soturiorava avatar
Kirjoittanut
4.5
Oli hyvä kirja, mutta ei ehkä parhaita. Pidin kirjassa erityisesti kinneistä ja maahisista. Maahisista pidin siksi kun, ne olivat niin ovelia ja kinneistä siksi kun, ne olivat niin mielenkiintoisia. Kivoin paikka mielestäni oli itse Kauhujen vuori ja siellä erityisesti maahisten luolat. Suosittelen kirjaa niille, jotka ovat lukeneet aikaisemmat osat.
Uusin jäsen: sulavsalim