Susiemon klaani (Noitien taistelu #1) - Maite Carranza7.66

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Anu Partanen. Kannen kuvat: Sammy Yuen Jr. Sidottu, kansipaperi.

Kiehtova noitatrilogia alkaa!

O:n ennustus:

Kerran saapuu valittu, joka polveutuu Omista.

Hänellä on tulta hiuksissaan, siivet, ja suomuja ihossaan, kurkustaan kuuluu ulvahdus ja silmissään on kuolema.

Hän auringolla ratsastaa ja kuuta kieputtaa.

Niin kauan kuin he jaksavat muistaa, Omarnoitien klaanit ovat väistelleet verenhimoisia Odish-noitia ja odottaneet vanhan ennustuksen toteutumista. Ennustuksen mukaan jonakin päivänä saapuu valittu, joka lopettaa sodan vastakkaisten noitaleirien välillä. Ja tähtiasetelmien mukaan tuo hetki on lähellä.

Neljätoistavuotias Anaid-tyttö on elänyt koko elämänsä pienessä Urtin kylässä Pyreneillä, eikä hänellä ole aavistustakaan salaisuuksista, joita hänen sukunsa naiset kantavat sisällään. Vasta kun hänen häikäisevä, punatukkainen Selene-äitinsä katoaa, uskomaton totuus alkaa paljastua Anaidille. Selene on noita, ja hänen uskotaan olevan ennustuksen valittu, joka lopettaa ikiaikaisen sodan Omarien ja Odishien välillä.

Totuuden järkyttämä Anaid lähtee vaaralliselle matkalle kauas kotoa ja alkaa kehittää omia noidankykyjään. Ennen kuin hän voi pelastaa äitinsä, tai edes itsensä, hänen täytyy oppia uimaan kuin delfiini, taistelemaan kuin käärme ja saada haltuunsa myyttinen valtikka...

Susiemon klaani on espanjalaisen Maite Carranzan nykyaikaa ja ikiaikaisia taruja lomittavan Noitien taistelu -trilogian ensimmäinen osa, joka lumoaa niin tytöt kuin heidän äitinsä. Trilogia on myyty pariinkymmeneen maahan.

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julkaistu: helmikuu 4, 2009

Odin kirous (Noitien taistelu #3)7.22

Kirja-arvioita

4/10 |
heinäkuu 15, 2019
Ei mitenkään mieleenpainuva kerrontatyyli, tarina tai edes idea. Kyllähän tämän luki, mutta olisin voinut käyttää aikani paremminkin.
7/10 |
toukokuu 23, 2015
Kirja ei ole parhaimmasta päästä, mutta ihan ok.
heinäkuu 17, 2014
olen lukenut tämän kirjan pari päivää sitten. odotin paljon ja petyin raskaasti anaid oli säälittävä ja aluksi jouduinkin pakottamaan itseni jatkamaan lukemista. Selene kuitenkin auttoi minua jaksamaan hänen räiskyvä luonteensa oli niimn ...
heinäkuu 05, 2014
Kirja oli ihan hyvä ja sen luki nopeasti. Ei jäänyt mitenkään erityisemmin mieleen, vaikka aionkin lukea seuraavan osan.
tammikuu 13, 2013
Ensimmäisenä kirjasta jäi mieleen vastenmielisyys Anaidia vastaan. En pitänyt hänestä alkuunkaan, lähinnä sen takia, että Maite Carranza jäi sille kliseiselle linjalle, jossa lapsi saa tietää syntyperänsä, ja sen jälkeen onkin aivan ...
marraskuu 28, 2012
Alku oli aika erikoinen, vähän sekava, mutta kun kirja pääsi kunnolla liikkeelle, oli juoni pieniä tylsiä kohtia lukuunottamatta mukavan jouheva, ja kirja nopea lukea. Carranzalla on aika erikoinen näkemys noidista, mutta se tekee tästä kirjasta vähän erilaisen luettavan, ja vaihtelu virkistää :)
toukokuu 22, 2012
Ainoa miinus tulee alun sekavuudesta. Sen jälkeen kun Anaid oli saanut tietää olevansa noita tarina muuttui sujuvammaksi. Sen jälkeenkin jotkut Selene jutut olivat todella takkuista luettavaa.
huhtikuu 15, 2009
Ensinnäkin, kannen kökköyteen ei kannata kompastua. Sisällä piilevä tarina on lukemisen arvoinen. Maite Carranzan idea nykyajan noidista on kenties käytetty, mutta hän tekee kliseestä uuden idean omaperäisellä ajatusten ...
9/10 |
maaliskuu 02, 2015