Lohikäärmeen luut (Lohikäärmelaivat #1) - Margaret Weis, Tracy Hickman 6.24   38

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Michael Komarck. Sidottu.

Tervetuloa viikinkien ja lohikäärmeiden maailmaan.

Nuori Skylan Ivorson on vindrasin päälliköiden päällikkö. Kansan muinaiset jumalat joutuvat pakoilemaan heitä voimakkaampia uusia jumalia. Jättiläiset ovat saaneet haltuunsa yhden kansan pyhimmistä esineistä, Vektanin käädyn, jota Skylan lähtee hakemaan takaisin lohikäärmelaivastonsa kanssa. Voivatko heidän jumalansa auttaa sotureita tässä vaarallisessa tehtävässä.

Lohikäärmelaivat on uusi fantasiasarja genren suosituimmalta tekijäparilta, Margaret Weisilta ja Tracy Hickmanilta.

Se on laaja, eeppinen kertomus viikinkien karusta maailmasta, lohikäärmeistä, magiasta, seikkailuista ja rakkaudesta.

Kirja julkaistu lokakuu 19, 2009 (Jalava)
Alkuperäinen nimi Bones of the Dragon

Tietoja muokattu tammikuu 29, 2016

Omassa kirjahyllyssäni

Lohikäärmelaivat -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Lohikäärmelaivat on neliosainen sarja. Viimeistä kirjaa Doom of the Dragon (2016) ei suomennettu.

Lohikäärmeen luut (Lohikäärmelaivat #1) 6.24   38

Viestit 49
huhtikuu 3, 2017
9 / 10

Jess!

Neljäs osa on kuin onkin (luultavasti) tulossa. Odottelen tässä vain, että se julkaistaan.. ja käännetään.. ja pääsen taas lukemaan!

Tsekkasin englanninkieliseltä puolelta. Tässä linkki sinne:

ShadowDust
Arvosanat 20
Kirja-arviot 5
Viestit 1
marraskuu 22, 2011
10 / 10

Erittäin mahtavasti aloitettu kirjasarja. Parhaimpia kirjasarjoja, joita olen lukenut. Juonenkäänteet on tehty hyvin ja kirjassa on tiettyä petturuutta, hauskuutta, synkkyyttä ja kolmiodraamaa. Ajojahtejakin on, mutta mielestäni ei tarpeeksi. Jumalten taistelut ovat erittäin hyvin kirjoitettu, ja se, miten Weis ja Hickman kirjan kirjoittivat, on aivan mahtavaa. Seuraava juttu on se, minkälaisen kuvan sain päähenkilöstä,Skylanista. Vaikka kateus tekeekin Skylanin heikoksi, hän on mahtava taistelija ja vahva mieli. Hän on kuitenkin heikosti musertuva Aylaenin, Tytön, jonka hän on aikonut ottaa vaimokseen, takia. Aylaen kuitenkin oli rakastunut toiseen, ja hän piilotti sen Skylanilta. Eli Skylan vaikuttaa vahvalta ja väkevältä sekä psyykkisesti että fyysisesti, mutta kuitenkin musertuvalta. Eli siis kunnon kirja, joka saa mukaansa alusta lähien tempaisten mukaansa päätä huimaavaan seikkailuun.

satunen
Arvosanat 67
Kirja-arviot 11
Viestit 0
marraskuu 17, 2009
6 / 10

Olen aloittanut kirjan lukemisen, enkä vielä tiedä pidänkö vai enkö. Kirjassa saa siivet allensa taas kateus teema, joka tekee sankarinkin heikoksi ja laittaa tekemään tekoja joita saa katua.Se on minusta positiivista, että lohikäärmeet ovat voima johon kansa turvaa. Kaikki mikä on sanassa lohikäärme, on mahtavaa.

Miiwuska
Miiwuska