Lohikäärmeen luut (Lohikäärmelaivat, #1)

Lohikäärmeen luut

Margaret Weis, Tracy Hickman
Julkaistu: lokakuu 19, 2009 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Bones of the Dragon
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: lohikäärmeet, meriseikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Michael Komarck. Sidottu.

Tervetuloa viikinkien ja lohikäärmeiden maailmaan.

Nuori Skylan Ivorson on vindrasin päälliköiden päällikkö. Kansan muinaiset jumalat joutuvat pakoilemaan heitä voimakkaampia uusia jumalia. Jättiläiset ovat saaneet haltuunsa yhden kansan pyhimmistä esineistä, Vektanin käädyn, jota Skylan lähtee hakemaan takaisin lohikäärmelaivastonsa kanssa. Voivatko heidän jumalansa auttaa sotureita tässä vaarallisessa tehtävässä.

Lohikäärmelaivat on uusi fantasiasarja genren suosituimmalta tekijäparilta, Margaret Weisilta ja Tracy Hickmanilta.

Se on laaja, eeppinen kertomus viikinkien karusta maailmasta, lohikäärmeistä, magiasta, seikkailuista ja rakkaudesta.

(muokattu 29.01.2016)

Myrkyn oppitunnit (Yelena Zaltana, #1)Kellin näkijätär (Mallorean taru, #5)Lohikäärme herää (Ajan Pyörä, #8)Tulikaste (The Witcher – Noituri, #5)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)

satunen avatar
Olen aloittanut kirjan lukemisen, enkä vielä tiedä pidänkö vai enkö. Kirjassa saa siivet allensa taas kateus teema, joka tekee sankarinkin heikoksi ja laittaa tekemään tekoja joita saa katua.Se on minusta positiivista, että lohikäärmeet ovat voima johon kansa turvaa. Kaikki mikä on sanassa lohikäärme, on mahtavaa.
Helmeilevä susi avatar
4.5

Jess!

Neljäs osa on kuin onkin (luultavasti) tulossa. Odottelen tässä vain, että se julkaistaan.. ja käännetään.. ja pääsen taas lukemaan!

Tsekkasin englanninkieliseltä puolelta. Tässä linkki sinne:

ShadowDust avatar
Erittäin mahtavasti aloitettu kirjasarja. Parhaimpia kirjasarjoja, joita olen lukenut. Juonenkäänteet on tehty hyvin ja kirjassa on tiettyä petturuutta, hauskuutta, synkkyyttä ja kolmiodraamaa. Ajojahtejakin on, mutta mielestäni ei tarpeeksi. Jumalten taistelut ovat erittäin hyvin kirjoitettu, ja se, miten Weis ja Hickman kirjan kirjoittivat, on aivan mahtavaa. Seuraava juttu on se, minkälaisen kuvan sain päähenkilöstä,Skylanista. Vaikka kateus tekeekin Skylanin heikoksi, hän ... (lisää)
Mikael
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson