Myyttien lyhyt historia

Myyttien lyhyt historia

Karen Armstrong
Julkaistu: lokakuu 2005 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: A Short History of Myth
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirja
Avainsanat: mytologia

Alkuteos ilmestynyt. Suomentanut Marja Haapio. Kansi: Markko Taina. Sidottu, kansipaperi.

Mitä myytit ovat merkinneet ja merkitsevät ihmiselle

Ihmiset ovat luoneet myyttejä aina”, aloittaa Armstrong suppean mutta kiehtovan johdatuksensa myyttien maailmaan: mitä ne ovat, miten ne ovat kehittyneet ja miksi me yhä tarvitsemme niitä Hän kuljettaa meidät paleoliittiselta kaudelta ja metsästäjien myyteistä aina 500 viime vuoden suureen länsimaiseen muutokseen”, jonka aikana tiede on työntänyt myyttejä syrjään. Myyttien historia on ihmiskunnan historiaa; tarinamme ja uskomuksemme, uteliaisuutemme ja yrityksemme ymmärtää maailmaa liittää meidät esi-isiimme. Armstrongin oivaltava ja ajatuksia herättävä kirja on erinomainen ja tarpeellinen aloitus uudelleen kerrottujen myyttien sarjalle.

(muokattu 25.06.2016)

KeijukaisetKeijukaisten lähteilläKeijujen kuningas ja musta AkhilleusVedenneitojen lähteilläMaanväki

Jackalbury avatar
1.0
Armstrongin 'Myyttien lyhyt historia' on hämäävä teos, sitä luulee helposti faktapitoiseksi tietokirjaksi, mutta tosiasiassa kirja on Armstrongin kokoama rypäs tietoja muista teoksista ja suurin osa kirjasta lienee kirjailijan aivan omia haihatuksia. Kirjassa näkyy aivan ilmiselvästi, että Armstrong ei ole koskaan saanut tieteellistä koulutusta eikä ole tiedemies vaan pelkkä toimittaja ja juontaja, joka on lukenut läjäpäin muiden kirjoittamia kirjoja ja niistä napsittujen ... (lisää)
punnort
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson