Yllätysvieras

Yllätysvieras

Cecelia Ahern
Julkaistu: helmikuu 2007 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: If You Could See Me Now
Tyylit: fantasia, romantiikka

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Sisustussuunnittelija Elizabeth Egan tähtää täydellisyyteen niin huonekaluvalinnoissa kuin elämässäkin. Tiukka itsekontrolli pitää etäällä ikävät lapsuudenmuistot ja turhan tunteilun. Supersiivoa elämää kuitenkin sotkee hulttiosisko Saoirse, joka on lykännyt yhdeksänvuotiaan Luke-poikansa Elizabethin huomaan.

Eräänä päivänä Elizabethin ja Luken kotiin tupsahtaa Ivan-niminen mies. Ei aikaakaan kun lapsenomaisen huoleton Ivan on ystävystynyt Luken kanssa ja saanut Elizabethin löytämään elämästä aivan uusia ulottuvuuksia, kuten ilon, naurun ja hauskanpidon.

Mutta kuka tai mikä tyhjästä ilmestynyt Ivan on lopulta miehiään? Uskaltaako Elizabeth avata sydämensä tälle kummallisen rakastettavalle muukalaiselle?

Yllätysvieras on lämmin, oivaltava ja hykerryttävä tarina ystävyydestä, luottamuksesta ja ihmisten kyvystä muuttua.

(muokattu 17.01.2009)

Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Salaisuuksia DelobriandissaLucianTaian oppitunnit (Yelena Zaltana, #2)

Katjuska avatar
4.5
MAHTAVA. Kannen perusteella ajattelin kirjan olevan laimea verrattuna muihin Ahernin teoksiin. Toisin kävi. Juoni vei heti mukanaan ja 100 sivun jälkeen kirjaa oli vaikea laskea käsistään. Oli surullista lukea Elizabethin lapsuusmuistoja, mutta niiden lukeminen auttoi minua ymmärtämään Elizabethin luonnetta ja pakkomiellettä täydellisyyteen. Tarina oli oikein kaunis ja koskettava, ja se kertoi myös ihmisten kyvystä ... (lisää)
skye avatar
todella kaunis kertomus ystävyydestä ja elämästä:) Ahern kyllä osaa kirjoittaa !
emmu avatar
Ei kirja nyt varsinaisesti mikään mahtava lukukokemus ollut, mutta ihan hyvä se kumminkin oli. Kirja oli omalla tavallaan myös hieman jännittävä, vaikkei se lähelläkään kauhuromaania ollut. Tarina oli välillä vähän tylsä, eikä tylsästä kohdista menannut millään päästä eteenpäin. Elizabethin muutosta oli kiva seurata. Suosittelen kirjaa ihmisille jotka eivät halua kirjalta pelkkää fantasiaa.
Uusin jäsen: Serafia Alho