Yllätysvieras

@ Cecelia Ahern
(fantasia, romantiikka)

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Sisustussuunnittelija Elizabeth Egan tähtää täydellisyyteen niin huonekaluvalinnoissa kuin elämässäkin. Tiukka itsekontrolli pitää etäällä ikävät lapsuudenmuistot ja turhan tunteilun. Supersiivoa elämää kuitenkin sotkee hulttiosisko Saoirse, joka on lykännyt yhdeksänvuotiaan Luke-poikansa Elizabethin huomaan.

Eräänä päivänä Elizabethin ja Luken kotiin tupsahtaa Ivan-niminen mies. Ei aikaakaan kun lapsenomaisen huoleton Ivan on ystävystynyt Luken kanssa ja saanut Elizabethin löytämään elämästä aivan uusia ulottuvuuksia, kuten ilon, naurun ja hauskanpidon.

Mutta kuka tai mikä tyhjästä ilmestynyt Ivan on lopulta miehiään? Uskaltaako Elizabeth avata sydämensä tälle kummallisen rakastettavalle muukalaiselle?

Yllätysvieras on lämmin, oivaltava ja hykerryttävä tarina ystävyydestä, luottamuksesta ja ihmisten kyvystä muuttua.

Arvona kirjalle

Julkaistu: helmikuu 2007
Kustantaja: Gummerus
Tyylit: fantasia, romantiikka
Alkuperäinen nimi: If You Could See Me Now
Arvosanalla: 7.34/10
Arvosanoja: 41
Tietoja päivitetty 17.01.2009

Kirja-arvioita

9/10 - Katjuska (05.11.2013)
MAHTAVA. Kannen perusteella ajattelin kirjan olevan laimea verrattuna muihin Ahernin teoksiin. Toisin kävi. Juoni vei heti mukanaan ja 100 sivun jälkeen kirjaa oli vaikea laskea käsistään. ... Lue lisää
10/10 - skye (26.11.2012)
todella kaunis kertomus ystävyydestä ja elämästä:) Ahern kyllä osaa kirjoittaa ! Lue lisää
6/10 - emmu (05.05.2010)
Ei kirja nyt varsinaisesti mikään mahtava lukukokemus ollut, mutta ihan hyvä se kumminkin oli. Kirja oli omalla tavallaan myös hieman jännittävä, vaikkei se lähelläkään kauhuromaania ollut. Tarina oli välillä vähän tylsä, eikä ... Lue lisää