Alkuteos ilmestynyt 2003. Esipuhe ja tarinoiden käsikirjoitukset: Neil Gaiman. Suomennos: Petri Silas. Sidottu.

Sisällys:

• Neil Gaiman: Esipuhe.
  • Neil Gaiman & P. Craig Russell: Kuolema: Kuolema ja Venetsia (Death: Death and Venice)
  • Neil Gaiman & Milo Manara: Kaiho: Mitä Kaihosta tiedän (Desire: What I've Tasted of Desire)
  • Neil Gaiman & Miguelanxo Prado: Uni: Tähden sydän (Dream: The Heart of a Star)
  • Neil Gaiman & Barron Storey (kuvat) & Dave McKean (design): Kurjuus: Viisitoista muotokuvaa Kurjuudesta (Despair: Fifteen Portraits of Despair)
  • Neil Gaiman & Bill Sienkiewicz: Kuume: Sisäänpäin (Delirium: Going Inside)
  • Neil Gaiman & Glenn Fabry: Kato: Niemimaalla (Destruction: On the Peninsula)
  • Neil Gaiman & Frank Quitely: Kohtalo: Ikuiset yöt (Destiny: Endless Nights)

Bestseller-kirjailija Neil Gaimanin (mm. Unohdetut jumalat, Coraline) voitokas paluu sarjakuvien pariin! Ikuiset yöt sisältää 7 kertomusta Sandmanin perheestä, maailman parhaiden sarjakuvataitelijoiden (mm. Bill Sienkiewicz, Milo Manara jne.) kuvittamina. Aikuissarjakuvaa parhaimmillaan!

Oma arvosanani kirjalle

Tietoja päivitetty 03.01.2015

Puolikuu avatar
Kirjoittanut Puolikuu 06.08.2012
4/10
Ei ainakaan minua innostanut Sandmanin lukijaksi tämä teos, vaikka aion antaa sille vielä mahdollisuuden. Jos takakansiteksissä lukee "maailman parhaiden sarjakuvataiteilijoiden" kuvittamani niin huhhuh! Frank Quitely oli ainoa, jonka piirustusjälki oli nautinnollista katsoa. Itse tarinat olivat vain mielestäni tylsiä ja tuli olo että tässä on nyt yritetty tehdä jotain niiin taiteellista niiin taiteellista.
Midori avatar
Kirjoittanut Midori 19.05.2010
8/10
'Ikuiset yöt' on taiteen, runouden ja kirjallisuuden taitavasti punottu yhteentörmäys. Tarinat kuvastavat oman ikuisensa sisintä luonnetta varsin kuvaavasti, ainakin suurimmassa osassa tapauksista. Gaiman luo mieleenjääviä ja vaikuttavia hahmoja varsinkin Kaiho ja Uni jäävät lukijan mieleen. Uni on jotenkin surullinen ja yksinäinen hahmo, vaikka hänen valtakunnassaan vierailemme kenties eniten. Kuolema ja Venetsia tarinasta tuli auttamattomasti mieleen Edgar Allan Poen 'Punaisen ... (lisää)
Thialfi avatar
Kirjoittanut Thialfi 15.11.2009
4/10
Ikuiset yöt onnistuu huonommin itsenäisenä teoksena kuin ihailijatuotteena sekä kunnianosoituksena käsikirjoittajalle ja Sandmanin tarustolle. Alkuperäiset Sandman-tarinat olivat usein liian tavanomaisesti piirrettyjä, mutta tämä värikäs kokoelma antaa värikkyydellään ja monimuotoisuudellaan ulkoisestikin oikeanlaisen kuvan Sandmanin maailmasta. Tarinoista muiden yläpuolelle nousee kauniilla Miguelanxo Pradon kuvituksella toteutettu Tähden sydän, jossa viehättävä Hehkun ... (lisää)
Nukkis avatar
Kirjoittanut Nukkis 04.08.2009
10/10
Kiehtova ja monipuolinen Ikuiset yöt on Gaimanin upea paluu sarjakuvien pariin. Sarjakuvista erityisensti Tähden sydän tuli luettua monta kertaa. Uni kun itsessään hieno hahmo, samoin kuin isosiskonsa Kuolema. Tarinat olivat hyvin erilaisia, ja se heijastui kuvitusjäljessä. Erityisesti Kurjuus oli hyvin erilaisesti toteutettu kuin muut.