Pompeji

Julkaistu: 2005 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Pompeii
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: historia, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu, kansipaperi.

Luonnonkatastrofi iskee lomaparatiisiin antiikin Roomassa!

Kaunis kaupunki Napolinlahdella ajanlaskumme alussa. Rooman ylimykset nauttivat kesän viimeisistä helteistä ylellisissä Pompejin huviloissaan.

Vain insinööri Marcus Attilius on huolissaan. Hän on juuri ottanut hoitoonsa Aqua Augustan, valtavan akveduktin, joka tuo puhdasta vettä lahtea ympäröivien kaupunkien asukkaille. Nyt akveduktin päälinjassa on vuoto jossain kohtaa Pompejista pohjoiseen Vesuvius-vuoren rinteillä.

Päättäväinen Attilius lähtee kohti Vesuviusta tietämättä, että on olemassa voimia, joita edes maailman mahtavin supervalta ei voi hallita.

Henkeäsalpaavaa historiallista trilleriä Pompejin viimeisistä päivistä on myyty jo yli puoli miljoonaa kappaletta.

”Hehkuvan jännittävä – – sykkii painostavaa tunnelmaa. On vaikea kuvitella nautittavampaa trilleriä.” – London Sunday Times.

(muokattu 23.08.2017)

TulipatsasMaailma vailla loppuaJunanryöstäjätTaivaan pilaritKahdeksan

Helinä avatar
Tämä kirja oli loistava! Harris on loistava kertoja, uutta tietoa historiasta tuli paljon, sitä kuitenkaan "kuivattamatta". Kerrassaan mahtava lukukokemus ja suosittelen tätä kirjaa kaikille, jotka ovat kiinnostuneita antiikin ajasta ja myös niille, jotka eivät ole siitä niin kiinnostuneitakaan- vielä.
Uusin jäsen: Emilia Suzi