Mustaa (Kehä, #1)

Ted Dekker
Julkaistu: 2006 (Päivä)
Alkuperäinen nimi: Black
Tyylit: fantasia, jännitys

Mustaa: pahan synty. Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Oili Räsänen. Sidottu.

Kapealla kujalla Denverissä Thomas Hunter pakenee ahdistajia henkensä edestä. Mutta yöstä singahtaa luoti, ja hänen maailmansa menee mustaksi. Kun hän virkoaa, hän huomaakin olevansa vehreässä metsässä, joka vaikuttaa todellisemmalta kuin paikka, jossa häntä ammuttiin. Hänen hiuksissaan on verta.

Ennen kuin Thomas menettää jälleen tajuntansa, hän näkee puissa mustia lepakoita, jotka tuijottavat häntä silmät kiiluen... Sitten hän herää Denverissä. Mutta kun hän herää uudelleen, hän on taas metsässä eikä enää tiedä, kumpi maailma on todellinen. Hän kiertää kehää.

Mestarillinen kertoja Ted Dekker on luonut huikean tarinan pahuudesta ja pelastuksesta, petoksesta ja rakkaudesta sekä terroriuhasta, jollaista ei ole koskaan ennen koettu. Mustaa on ensimmäinen osa huikeasta trilogiasta, jonka yhtenä esikuvana on Taru sormusten herrasta. Trilogian seuraavat osat ovat Punaista ja Valkoista.

Ted Dekkeriltä ovat aiemmin ilmestyneet suomeksi Silmänräpäys (Päivä 2003) ja Kolme (Päivä 2004).

(muokattu 15.03.2009)

Eliminaatio (Death Note, #10)Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Syvyyksissä (Synkät vedet, #1)Pimeän käskyläiset (Viisi vartijaa, #3)Varjeltu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #6)

Emelie avatar
1.0