Maagikko (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #2)

Maagikko

Michael Scott
Julkaistu: lokakuu 15, 2009 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Magician

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Paula Korhonen. Sidottu.

Kaksi, jotka ovat yksi, muuttuvat yhdeksi, joka on kaikki.
Hän, joka hallitsee heitä, hallitsee koko maailmaa.

Alkemisti Nicholas Flamel, synkkäsydäminen maagikko John Dee sekä hätkähdyttäviä kykyjä omaavat kaksoset Josh ja Sophie mittelevät voimiaan panoksenaan kaikkien aikojen mahtavin loitsukirja ja koko maailmankaikkeuden tulevaisuus. Tohtori Dee apureineen janoaa omakseen tarunomaisen kirjan puuttuvia sivuja, Flamelille opuksen menettäminen puolestaan tietää varmaa kuolemaa: jokainen päivä ilman kirjaa vanhentaa häntä vuodella. Pariisissa, valon kaupungissa, Sophie vihitään uusiin vahvoihin taikoihin ja hänen veljensä etsii voimiaan salaperäisten katakombien syvyyksistä. Mutta ovatko seuraukset väkevämpiä kuin inhimilliset tunteet ja sisarusten välinen side?

Maagikko on juohevasti etenevä, huimapäinen fantasiaseikkailu, jonka tiukat juonenkäänteet koukuttavat lukijan heti kättelyssä. Romaani sisältää juuri sopivassa suhteessa kohtalokkaita salaisuuksia, kiehtovaa mytologiaa ja tuhansia vuosia vanhaa tarutietoa. Bestseller-listojen kärkeen maailmalla nousseen sarjan ensimmäinen osa Kirjanvartija ilmestyi suomeksi vuonna 2008.

(muokattu 15.10.2009)

Perillinen (Perillinen, #4)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Illallinen vampyyrin kanssaTuli ja jää (Soturikissat, #2)Univeljet

Kastehelmi avatar
Kirja on ihan hyvää luettavaa, esimerkiksi ajankuluksi. Luen koko sarjan, kun kerran aloitin ja pientä mielenkiintoa kyllä kohdistuu tuohon sarjan päätösosaan. Nocholaksen ja kaksosten seikkailut ovat mielenkiintoista, mutta en juuri koskaan jaksaisi lukea Perenellen tapahtumista. Ne tuntuvat jotenkin niin tylsiltä. Suosittelen kaikille, jotka pitivät Kirjanvartijasta.
Lovis avatar
Olen kirjaa vasta lukemassa, ja omasta mielestäni se on tähän asti mihin olen lukenut, niin ihan hyvä (: En voi nyt oikein enempää tuota kirjaa arvostella, sillä en tiedä mitä siihen voisi sanoa. Pidin ainakin itse kirjasta 'kirjanvartija', joten tämä on ihan mukavaa sekä kelpo luettavaa. Suosittelen tätä kirjaa kylläkin ihan luettavaksi.
Jackalbury avatar
'Maagikko' jatkaa 'Kirjanvartijasta' alkanutta tarinaa tämän tyyppiselle spefille epätyypillisen laadukkaasti ja minusta jopa tuntuu, että juoni paranee ja syvenee koko ajan tarinan edetessä. Scott osoittaa taitonsa välttämällä pahimpia kliseitä (tai no joo, onhan ajatus "2 amerikkalaista lasta pelastaa maailman" aika klisee, mutta Scott käsittelee sitä uudella tavalla). 'Maagikko' on mielenkiintoinen ja myös hauska ja vauhdikas luettava. Scottin henkilöt ovat monitahoisia ja ... (lisää)
TP
Uusin jäsen: chong wen