Kuume

Julkaistu: 1983 (Weilin+Göös)
Alkuperäinen nimi: Fever
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys

Alkuteos ilmestynyt 1982. Suomentanut Marja Heinonen.

1. laitos: Weilin + Göös, 1983. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: yhteissidos Aivot & Kuume. Gummerus, 1991. Sidottu, kansipaperi.

Jännittävyydessään Kooman veroinen romaani. Hätkähdyttävä, nopeatempoinen teos syöpätutkijan painajaisesta.

Tohtori Charles Martelin elämä joutuu äkkiä syvään kriisiin. Kesken lupaavien syöpätutkimusten hänet tempaistaan jatkamaan toista koesarjaa, johon hän ei usko. Samaan aikaan hänen 12-vuotias tyttärensä sairastuu yllättäen leukemiaan, nopeasti etenevään tautiin, johon Martelin ensimmäinen vaimo kuoli yhdeksän vuotta aikaisemmin.

Ristiriitatilanne instituutissa kärjistyy. Martel ei usko Michelleä hoitavien lääkäreiden tutkimusmenetelmiin, ja hän ryhtyy itse kilpajuoksuun ajan kanssa Michellen pelastamiseksi. Mutta ehtiikö hän ajoissa?

Todennäköinen syy Michellen sairauteen ovat Martelin mielestä läheisen tehtaan bentseenipäästöt. Hän ryhtyy peräänantamattomaan yritykseen lopettaakseen saastuttamisen – ja toteaa pian käyvänsä katkeraa kamppailua rahaa ja valtaa vastaan.

(muokattu 25.09.2015)

Eliminaatio (Death Note, #10)Kontakti (Death Note, #9)Pimeää ainettaKohde (Death Note, #8)Herätetty rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #3)
Darkki, Pisania
Uusin jäsen: Minna Torvinen