Titaanien kirous (Percy Jackson, #3)

Titaanien kirous

Rick Riordan
Julkaistu: heinäkuu 11, 2009 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Percy Jackson and the Titan's Curse
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Megaluokan seikkailusarjan kolmannessa osassa merenjumala Poseidonin poika saa tehtäväkseen ratkaista karmean ennustuksen

Newyorkilainen koulupoika Percy Jackson saa ystävältään Groverilta hätäpuhelun. Antiikin kammottavin hirviö on herännyt, eikä Grover ole ainoa, joka on vaarassa. Hirviön huhutaan pystyvän tuhoamaan jopa Olympos-vuoren, jumalten asuinsijan.

Ainoastaan metsästyksen jumalatar Artemis pystyisi jäljittämään hirviön, mutta hän on kadonnut jäljettömiin. Percyllä ja hänen puoliverisillä ystävillään on vain viikko aikaa löytää Artemis, ratkaista hirviön arvoitus ja selvittää, mitä karmea Titaanien kirous tarkoittaa.

Rick Riordanin Percy Jackson on maailmalla jo megaluokan ilmiö, palkittu myynti- ja arvostelumenestys. Sarja on ollut yli 80 viikkoa yhtäjaksoisesti New York Timesin bestsellerlistalla, ja kirjojen oikeudet on myyty jo 29 maahan. Twentieth Century Fox on ostanut sarjan filmioikeudet, ja ohjaajaksi on palkattu Harry Potter -elokuvia ohjannut Chris Columbus.

Huippuvauhdikkaan sarjan edelliset osat Salamavaras ja Hirviöidenmeri ovat saaneet innostuneen vastaanoton myös Suomessa.

”Sanottakoon näin suoraan: jäin koukkuun, totaalisesti koukkuun.” – Lotta Syrjänen, Kouvolan Sanomat

(muokattu 26.02.2018)

Eksynyt sankari (Olympoksen sankarit, #1)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)Jumalten sota (Percy Jackson, #5)

Kirjakaapin tyttö avatar
4.5
Kolmas Percy Jackson luettu! Minusta tuntuu, että luin tämän kirjan ennätys nopeudella, luulisin, että alle päivässä, mikä on iso saavutus näin kouluaikoina. Sitä huomaa päivän päätteeksi heti, kun kuoleman loukku (matematiikka) on ylitetty, että kello lähenee jo kymmentä ja, että olisi aika painua pehkuihin. Ja sitten makoilee vällyjen välissä ja kiroaa matematiikan läksyjä, koska niiden takia arvokas tunti ja puoli, joka oli tarkoitettu lukemiseen meni ... (lisää)
Poison Girl avatar
4.5
Tämä osa oli taas vähän parempi kuin edellinen. Juoni oli jännittävä ja ennustus tuli yhä ajankohtaisemmaksi. Huumori on ihanan räiskyvää ja joka kappaleessa sain hihitellä itsekseni :)
Ida avatar
Juu. Taas kirja josta pidin. Surullisinta oli se ettei Annabethiä ollut Percyn rinnalla. Tämä sarja on lähellä sydäntäni ja olen lukenut sarjan ainakin 5 kertaa. Titaanien kirous ei ole lempparini tässä sarjassa mutta tottakai minä pidän siitä. Rick osaa kirjoittaa niin hauskasti kirjoja, että nauran aina pienille vitseille. Thalia oli aluksi ärsyttävä, mutta muuttui kivemmaksi. Zoe oli kiva lisäys ja rakastuin heti Metsästäjiin ja Artemiin. Jumalat ja nykymaailma on taas mukavasti sujautettu tähän kirjaan. Loppu jäi ärsyttämään kyllä vähän
inari avatar
Kirja oli minusta mukavaa luettavaa. Se eteni sujuvasti ja veti minut mukaansa. Suosittelen!
kesyrottafanitus avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Daniel.Kivenpää avatar
Odotellen jatkoa..:D
Kastehelmi avatar
Kirja oli hyvä, kuten mielestäni kaikki Rick Riordanin kirjat. Se toi uusia henkilöitä ja uutta tietoa. Harmi vain, etteivät kaikki selvinneet loppuun asti hengissä. Kirja oli mielestäni todella hyvä jatko-osa Hirviöidenmerelle. Yllätyin juonesta, kuten aina Riordanin kirjoissa. Mietin usein, kuinka paljon Riordan on nähnyt vaivaa näiden kirjojen kirjoittamiseen. Ajatelkaa nyt, pitää hankkia tietoa muinaisesta Kreikan mytologiasta, keksiä uskomattomia kertomuksia nuorten ... (lisää)
Pennywere avatar
Kirja oli perusjatkoa Percyn tarinoille. Mukaan saatiin muutama uusi hahmo, mutta nekin menetettiin ennen kirjan loppumista. Myös uusi mielenkiintoinen ryhmä, Metsästäjät, nousi puoliveristen rinnalle. Vanhat hahmot olivat kasvaneet, ja heitä oli helpompi sietää, vaikka kaikki eivät olleetkaan esillä koko aikaa. Kirjassa vihjattiin tavallista enemmän tulevaisuudesta, ja salaperäisiä asioita oli enemmän. Kelpo jatko-osa.
Uusin jäsen: Essi Loponen