60 tuntia

60 tuntia

Dean Koontz
Julkaistu: lokakuu 5, 2009 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: The Husband
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Katja Ruunaniemi. Sidottu, kansipaperi.

MIHIN SINÄ OLISIT VALMIS RAKKAIMPASI VUOKSI?

Meillä on sinun vaimosi. Saat hänet takaisin jos maksat kaksi miljoonaa dollaria.

Mitch ei uskoisi tuntemattoman soittajan olevan tosissaan, ellei hän näkisi kuinka kadun vastakkaisella puolella kävelevä viaton ohikulkija lyyhistyy maahan kuolleena, luodinreikä ohimossaan.

Me olemme pirun tosissamme.

Ongelma on se, että puutarhurin työtään rakastavalla Mitchillä on tilillään noin 11 000 dollaria eikä mitään keinoa haalia puuttuvaa summaa kasaan. Ei ainakaan 60 tunnissa, jotka hänelle on annettu. Mitch on kuitenkin valmis tekemään mitä tahansa pelastaakseen puolisonsa. Epäluuloiset poliisit kintereillään hän lähtee suorittamaan mahdottomalta tuntuvaa tehtävää. Mitchin kilpajuoksu vie hänet syvälle pirullisen salajuonen syövereihin – ja vastatusten ihmisten kanssa, joiden puutarhaa hän ei suostuisi suurin surminkaan hoitamaan.

”Sykettänostattava trilleri, josta tulee mieleen Hitchcockin elokuvat.” – Publishers weekly

(muokattu 25.09.2015)

Pienempi pahaLinnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Taivasten vankiNekropolis (Viisi vartijaa, #4)Valkea kuin lumi (Lumikki-trilogia, #2)

rudi92 avatar
Pidin kirjasta paljon. Juoni ei ehkä ollut mikään maailman monipuolisin, mutta se toimi. Alku oli hieman tylsä, mutta siitä edespäin kirja oli mahtavaa mättöä. Sitä paransi se, että päähenkilö alkoi hieman seota loppua kohden. 60 tuntia ei ollut paras lukemani Koontzin kirja, mutta silti se toimi ja pidin siitä paljon. Olin itse asiassa otettu yhden sieppaajan nerokkuudesta ja siitä, että Mitch joutui huomaamaan, ettei kehenkään kannata luottaa. Ei edes omaan veljeensä. Mitä olet valmis tekemään rakkaimpasi tähden?
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen