60 tuntia - Dean Koontz6.56

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Katja Ruunaniemi. Sidottu, kansipaperi.

MIHIN SINÄ OLISIT VALMIS RAKKAIMPASI VUOKSI?

Meillä on sinun vaimosi. Saat hänet takaisin jos maksat kaksi miljoonaa dollaria.

Mitch ei uskoisi tuntemattoman soittajan olevan tosissaan, ellei hän näkisi kuinka kadun vastakkaisella puolella kävelevä viaton ohikulkija lyyhistyy maahan kuolleena, luodinreikä ohimossaan.

Me olemme pirun tosissamme.

Ongelma on se, että puutarhurin työtään rakastavalla Mitchillä on tilillään noin 11 000 dollaria eikä mitään keinoa haalia puuttuvaa summaa kasaan. Ei ainakaan 60 tunnissa, jotka hänelle on annettu. Mitch on kuitenkin valmis tekemään mitä tahansa pelastaakseen puolisonsa. Epäluuloiset poliisit kintereillään hän lähtee suorittamaan mahdottomalta tuntuvaa tehtävää. Mitchin kilpajuoksu vie hänet syvälle pirullisen salajuonen syövereihin – ja vastatusten ihmisten kanssa, joiden puutarhaa hän ei suostuisi suurin surminkaan hoitamaan.

”Sykettänostattava trilleri, josta tulee mieleen Hitchcockin elokuvat.” – Publishers weekly

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Julkaistu: lokakuu 5, 2009
Muokattu: syyskuu 25, 2015

Kirja-arvioita

10/10 |
tammikuu 11, 2011
Pidin kirjasta paljon. Juoni ei ehkä ollut mikään maailman monipuolisin, mutta se toimi. Alku oli hieman tylsä, mutta siitä edespäin kirja oli mahtavaa mättöä. Sitä paransi se, että päähenkilö alkoi hieman seota loppua kohden. 60 ...