Yön liittolaiset

Darren Shan
Julkaistu: elokuu 31, 2009 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Allies of the Night
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Kaijamari Sivill. Sidottu.

Nuorten vampyyrisarjan kutkuttava kahdeksas osa.

Vampaneesimestari on edelleen teillä tietymättömillä ja Larten Crepsleyn entistä kotikaupunkia piinaavat salaperäiset kuolemantapaukset. Vampyyriprinssi Darren, Larten Crepsley ja siniviitta Harkat Mulds yrittävät selvittää tilannetta, kun Darren saa kuulla yllättävän tiedon: hänet on ilmoitettu kouluun! Hetken aikaa hänen suurimpana huolenaiheena eivät olekaan verenhimoiset vampaneesit vaan koulutehtävät. Vampyyrivoimat eivät auta matematiikassa...

Kauan ei Darren kuitenkaan ehdi koulunkäyntiin keskittyä, sillä kaupungin viemäriverkostossa piileksineet vampaneesit hyökkäävät. Onko itse Vampaneesimestarilla sormensa pelissä? Myös Debbie joutuu vaaraan, ja Darrenin on paljastettava hänelle vampyyrinluontonsa.

Taisteluiden tuoksinassa vastaan tulee muitakin ystäviä menneisyydestä – mutta ketkä heistä ovat liittolaisia, ketkä juonikkaita vihollisia?

Universal Pictures on ostanut sarjan elokuvaoikeudet ja syksyllä 2009 tulee elokuvateattereihin Paul Weitzin ohjaama elokuva Friikkisirkus.

(muokattu 13.12.2014)

Taistelu aamunkoitteessa (Darren Shanin tarina, #9)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)Sielujen järvi (Darren Shanin tarina, #10)Uusi aika 2: Varjosielut (Vampyyripäiväkirjat, #6)

Lonely Reader avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
BlackRose99 avatar
Tätä oli hauska lukea. Ehdottomasti yksi parhaista Darren Shaneista.
Pisania, Iivari
Uusin jäsen: Lena Malena