Vampiraatit 3: Kuoleman kapteeni (Vampiraatit, #3)

Vampiraatit 3: Kuoleman kapteeni

Justin Somper
Julkaistu: kesäkuu 23, 2009 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Blood Captain
Avainsanat: meriseikkailu, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Antti Autio. Sidottu.

KUOLEMAN KAPTEENI HIIPII IHOLLE

Vampiraatit-sarja sijoittuu 2500-luvun alkuun, ja maailman merillä mellastavat merirosvot ja verenhimoiset vampiraatit. Tulevaisuus ja ikiaikaiset merirosvo- ja vampyyritarinat yhdistyvät sarjassa kiehtovasti.

Ensimmäisessä osassa kaksoissisarukset Grace ja Connor Tempest karkasivat orpokodista ja joutuivat erilleen toisistaan: Connor päätyi merirosvolaiva Diabloon ja Grace vampiraattien alukselle. Toisessa osassa sisarukset olivat jälleen yhdessä ja lähtivät turvallisemman ympäristön toivossa Merirosvoakatemiaan. He palasivat kuitenkin merelle, koska Grace oli huolissaan vampiraattiystävästään Lorcanista, jonka kuuli sokeutuneen.

Sarjan kolmannessa osassa Connor työskentelee Diablo-merirosvoaluksella. Vaikeudet alkavat, kun laivaan astuu sietämätön kapteenin sisaren poika Kuunkajo. Samaan aikaan Grace matkustaa sokeutuneen Lorcanin kanssa vuoristohoitolaan tavatakseen vampiraattiguru Mosh Zu Kamalin – vain hän voi parantaa Lorcanin ja antaa hänelle näön takaisin. Selviääkö Grace vaarallisesta matkasta ja kuka tai mikä on Kuoleman kapteeni, jonka Connor tulee kohtaamaan?

(muokattu 19.12.2014)

Epäilys (Houkutus, #3)Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Bree Tannerin lyhyt elämäTaivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)

Mist avatar
Kauan odotettu kolmas osa on saapunut viimein...! Tosin hieman petyin. Älkää ymmärtäkö väärin, kirja oli loistava! :) Minä vaan olen niin romantiikan nälkäinen että olisin toivonut enemmän kipinöintiä Lorcanin ja Gracen välillä <3 Kirjan tarina jatkaa kaksosten matkaa ja huomasin taas kuinka loistava kirjailija Somper on. Hän pitää lukijan otteessaan viimeiselle riville asti. Jännitystä ja odottamattomia käänteitä riitti vaikka muille jaka. Henkilökohtaisesti en malta odottaa 4. osan saapumista! Suosittelen kaikille Somperin aikaisemmista kirjoista pitäneille, ja Vampiraattien maailmassa vaeltaville.
Pennywere avatar
Kolmas osa yllätti erilaisuudellaan. Kirja oli paksu, tapahtumia riitti vaikka kahden kirjan tarpeiksi. Osa hahmoista koki muutoksia, jopa ääripäähän asti. Yllättävät tapahtumat pitivät varpaillaan loppuun asti, ja loppu jäi hyvin aukinaiseksi. Kolmannessa osassa sarja saa jopa Pyhätön vanhanaikaisten parannusrituaalien takia ilmaan yllättävän yliluonnollisen vaikutelman. Sarjan taso on parantunut huimasti ensimmäisestä osasta. Jäämme innolla odottamaan neljättä osaa.
Pauliah avatar
Hyvä kirja, ei siitä pääse yli eikä ympäri! Mutta kyllä vähän inhotti kun taas tuli enemmän kysymyksiä kuin vastauksia!
 avatar
Tämä oli kirjan huipennus ekasta ja tokasta osasta.Olen iloinen että Grace pääsi takaisin vampiraati laivalle ja auttamaan Lorcania.Mutta sääliksi käy Connorin tilaa ja Dracya joka tuli petetyksi.Kävin säälimään myös vampiraatien kapteenin kohtaloa.Pettyin eniten Lorcanin ja Gracen välistä juttua.Se loppui just hiton hyvää kohtaan ja MIKSEI KUKAAN VOISI SUOMENTAA NELJÄTTÄ OSAA kun englanti taitoni ei ole riitävän hyvä lukeakseni neljännen osan englanniksi.Suosittelen tätä kirjaa kaikille jotka tykkäävät meriseikkailuista tai jotaa.
KJK avatar
2.0

Pidän tästä kirjasarjasta kovasti, mutta suosittelen ehdottomasti lukemaan sarjan mieummin englanniksi kuin suomeksi, jos vain pystyy. Suomennus on vähän kökkö mikä esti ainakin minua uppoamasta syvälle kirjaan/kirjoihin. Englanniksi teksti on sujuvampaa ja miellyttävämpää lukea :) (ehkä kirja olisi ansainnut enemmän tähtiä kuin kaksi, mutta jääkööt nyt vain kahteen...)

shewolf avatar
olen niin rakastunut tähän sarjaan..! olen tosi pettynyt ettei osia aio suomentaa enempää.. varsinkin kun luin yhdeltä sivustolta mitä muissa kirjoissa tapahtuu! :( http://www.vampirates.co.uk/books/
Rauros avatar
<3! Kirjassa jatkui kiinnostus ihan loppuun saakka! Mutta mun mielestä kirjasarjan eka osa oli paras! Ei pahal :)
Villapumi avatar
Ihana kirja, surullista ettei sitä enää suomenneta. Olisin toivonut Gracen ja Lorcanin välille jotain vähän suurempaa...
Helinä avatar
Vampiraatit on aivan loistava sarja, jota ehkä voisi myös kutsua paranormal romance-genreen kuuluvaksi kirjaksi, mutta ei kuitenkaan se sitä ole. Ehkä parempi luokitelma olisi vaihtoehto-tulevaisuus, kun kerran on vaihtoehto-historia. Mutta kuitenkin itse kirja oli jälleen kerran aivan loistava. En ymmärrä, miksi kukaan ei suomenna neljättä osaa, koska tämä on selvästikin saanut jonkin verran suosiota myös Suomessa, ei kuitenkaan kai tarpeeksi, jotta neljäs kirja olisi ollut ... (lisää)
JJJ777 avatar
Kirja oli todella hyvä,(niin kuin sarjan edelliset osatkin) juoni oil mukaansa tempaava ja jäin odottamaan seuraavaa osaa. Mutta luin täältä jostain, että Gummerus ei aio jatkaa sarjan suomentamista. Kysyn vaan, että miks kun luulis, että muutama muukin olisi lyyhistynyt sohvalle kuullessaan Gummeruksen suunnitelmista, luulin, että tämä kirja myy hyvin ja moni näyttää pitäneen tästä joten miksi Gummerus ei voi tulla järkiinsä ja jatkaa suomentamista. Täytyy varmaan lukea loput osat englanniksi vaikka en millään jaksaisikaan. Kannattaa lukea koko sarja!
tintti15 avatar
Tämä kirjaosa oli mielestäni jopa paremipi erittäin hyvä, ja olin ilonen kun Connor ja Grace päätyivät taas yhteen, mutta Gracen halu olla niiden vampiraattien luona.. Kun se riipaisi Connoria, se osui myös minuun jonkin verran.. =/ En ole niin romantiikan perään kuin olen toiminnan ja sen semmoisen perään.. =) Samaistun tosi helposti juuri sellaisiin henkilöihin jotka ovat melkein alituiseen joko vaarassa tai sitten se on juuri keskellä toimintaa. :D Se oli joko tämä tai se kakkonen kun Connorin ystävä kuoli kaksintaistelussa. Se säälitti minua.. Suosittelen todella paljon. =)
LordStenhammar, punnort
Uusin jäsen: Marko Kinnunen