Veden vanki (Maan, veden ja tulen väki, #2)

Veden vanki

Reeta Aarnio
Julkaistu: heinäkuu 15, 2009 (Otava)
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen, suomalainen kansanperinne

Kannen kuva ja lukujen alkuvinjetit Jussi Kaakinen. Sidottu.

Veden pauloista ei kukaan voi vapautua yksin. Itsenäistä jatkoa kiitetylle lastenfantasiaromaanille Maan kätkemät

Viidesluokkalainen Liina tutustuu taikatunneilla ystäviensä Eetun ja Sirin kanssa taikojen ja loitsujen salaiseen maailmaan.

Uusia taitoja tarvitaan pikaisesti, sillä pikkukaupunkiin ilmestynyt näkki saa houkuteltua erään henkilön veden varaan. Kuka on näkin uhri ja onnistuuko neuvokas kolmikko auttamaan vangiksi joutunutta?

Liina aloittaa äitinsä kannustamana myös pianotunnit ja saa uuden ystävän, Violan. Violan viulunsoittotaidot osoittautuvat enemmän kuin tarpeellisiksi seikkailussa veden väen parissa.

Reeta Aarnion (s. 1971) esikoisteos Maan kätkemät sai runsaasti kiitosta. ”Vetävästi kirjoitettu fantasiaseikkailu yhdistää kansanperinteen ja nykyarjen uskottavasti.” – Ilkka

(muokattu 26.04.2017)

MörkövahtiVirvatulen vartijat (Maan, veden ja tulen väki, #3)Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki, #4)NäkkiMaan kätkemät (Maan, veden ja tulen väki, #1)

Kastehelmi avatar
3.5
Kirja oli ihan hyvä, mielestäni parempi kuin Maan kätkemät. Tässäkin kirjassa sai kivasti tietoa muista väkiolennoista. Minusta oli hauska kuvitella itseni Liinan osaan kirjassa. Vaikeaahan se tosin jossain vaiheessa oli, hän kun on neljännellä luokalla ja minä kahdeksannella... :) Mutta kaiken kaikkiaan hyvä kirja. Suosittelen kaikkia lukemaan.
suden veli avatar
Kirja oli kerronnaltaan parempi kuin edellinen osa. Kuitenkin tietynlainen "taikuus" oli hieman kadonnut. Luin tämän kirjan, kun olin kuudennella ja voisin lukea vielä uudestaankin...
Uusin jäsen: Kari Eerola