Veden vanki (Maan, veden ja tulen väki #2) - Reeta Aarnio7.36

Kannen kuva ja lukujen alkuvinjetit Jussi Kaakinen. Sidottu.

Veden pauloista ei kukaan voi vapautua yksin. Itsenäistä jatkoa kiitetylle lastenfantasiaromaanille Maan kätkemät

Viidesluokkalainen Liina tutustuu taikatunneilla ystäviensä Eetun ja Sirin kanssa taikojen ja loitsujen salaiseen maailmaan.

Uusia taitoja tarvitaan pikaisesti, sillä pikkukaupunkiin ilmestynyt näkki saa houkuteltua erään henkilön veden varaan. Kuka on näkin uhri ja onnistuuko neuvokas kolmikko auttamaan vangiksi joutunutta?

Liina aloittaa äitinsä kannustamana myös pianotunnit ja saa uuden ystävän, Violan. Violan viulunsoittotaidot osoittautuvat enemmän kuin tarpeellisiksi seikkailussa veden väen parissa.

Reeta Aarnion (s. 1971) esikoisteos Maan kätkemät sai runsaasti kiitosta. ”Vetävästi kirjoitettu fantasiaseikkailu yhdistää kansanperinteen ja nykyarjen uskottavasti.” – Ilkka

Julkaistu: heinäkuu 15, 2009
Kustantaja: Otava
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen, suomalainen kansanperinne
Arvosanalla: 7.36/10
Arvosanoja: 33
Muokattu: huhtikuu 26, 2017

Maan, veden ja tulen väki -kirjasarja

Maan, veden ja tulen väki6.76
Maan kätkemät (Maan, veden ja tulen väki #1)7.42
Veden vanki (Maan, veden ja tulen väki #2)7.36
Virvatulen vartijat (Maan, veden ja tulen väki #3)7.10
Tuulien taikuri (Maan, veden ja tulen väki #4)7.38

Kirja-arvioita

8/10 |
huhtikuu 07, 2015
Kirja oli kerronnaltaan parempi kuin edellinen osa. Kuitenkin tietynlainen "taikuus" oli hieman kadonnut. Luin tämän kirjan, kun olin kuudennella ja voisin lukea vielä uudestaankin...
7/10 |
kesäkuu 17, 2014
Kirja oli ihan hyvä, mielestäni parempi kuin Maan kätkemät. Tässäkin kirjassa sai kivasti tietoa muista väkiolennoista. Minusta oli hauska kuvitella itseni Liinan osaan kirjassa. Vaikeaahan se tosin jossain vaiheessa oli, hän kun on ...