Tuli ja jää (Soturikissat, #2)

Tuli ja jää

Erin Hunter
Julkaistu: lokakuu 15, 2009 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Fire and Ice
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Soturikissojen tarina jatkuu…

Nuoresta Tulitassusta on tullut urhea Myrskyklaanin soturi Tulisydän, mutta vaara vaanii edelleen metsässä – ja ehkä lähempänä kuin hän arvaakaan. Lehtikadon ajan saapuessa nälkä, vallanhimo ja salaiset liitot uhkaavat neljän klaanin välistä rauhaa. Samaan aikaan Tulisydämen paras ystävä Harmaaraita heittäytyy suhteeseen, jolla voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Kun tilanne kiristyy äärimmilleen, Tulisydäntä ei uhkaa vain taistelu vaan myös petos hänen omiensa joukosta.

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita. Pelkästään Yhdysvalloissa on myyty yli 4 miljoonaa Soturikissat -kirjaa. Sarja on käännetty useille kielille, ja nyt se ilmestyy myös suomeksi. Tuli ja jää on sarjan toinen osa.

(muokattu 13.12.2014)

Kuun merkki (Soturikissat: Tähtien enne, #4)Aamunkoi (Soturikissat: Uusi profetia, #3)Auringon polku (Soturikissat: Klaanien synty, #1)Vatukkatähden myrsky (Soturikissat-erikoisseikkailut, #7)Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2)

Soturikissat-fani03 avatar
Yllatuus avatar
Mainio kirja ja juoni edelleen hyvä
Niittysalvia avatar
Rakastan näitä ensimmäisiä Soturikissoja. Niissä on vain sitä jotain ja niitä voi suositella kaikille, vaikkei kissoista pitäisikään. Unelmakirjoja, joita voi lukea useaan otteeseen. Vankumattomana kissafanina ja omaa kissaa tarkkaileena voi myös todeta kissahahmojen käyttäytyvän luonnollisesti, mistä ehdottomasti plussaa! :'3
Lrz avatar
Sipe avatar
2.5

Luen Soturikissoja paljon, mutta tämä kirja ei ollut aivan suosikkini ekasta saagasta. En oikein pitänyt kirjasta, sillä mielestäni kirjassa tapahtui liian vähän asioita ainakin verrattuna ensimmäiseen sarjan kirjaan.

Poison Girl avatar
Hyvä jatko-osa! Paljon tapahtui ja uusia hahmojakin tuli matkaan, joka on aina kiva juttu. Klaanin petturi vaikuttaa tässä vaiheessa aivan liian selvältä.. Odotan suurta juonenkäännettä, jossa petturiksi paljastuu joku, jota ei olisi koskaan osannut kuvitella. Joudun ehkä pettymään .. tai sitten en :D Joka tapauksessa luen seuraavan osan hyvinkin pian!
lolde avatar
Soturiorava avatar
Lilli Pii avatar
Melkein yhtä hyväkuin osa:1. Tulitassusta on vihdoin tullut soturi. Edelleen ärsyttää että se ei tajunnut ennustusta, vaan Sinitähden piti kertoa se. Toisaalta, jos se olisi tiennyt, se olisi pilannut juonen. Eli itse asiassa ihan hyvä ettei tiennyt sitä. Jo ykkösestä tulin kissahulluksi.(En kertonut osan:1 arvostelussa, koska se oli niin pitkä.) Hyvä kirja!
Lonely Reader avatar
3.5
Aivan ihanaa, että tulisydän hyväksyttiin vihdoin (meilkein) joukkoihin. Jotenkin vain arvasi, että pian vaikeudet alkavat ja joku heistä on petturi mutta vielä en osannut sanoa kuka. Innolla menen lukemaan kolmatta osaa :) eipä tästä sen enempää
Inactive avatar
3.5
Nage avatar
4.5
Kirja oli mielestäni onnistunut ja hauska lukea. Välillä minua jäi ärsyttämään vain se että Tulisudän ei komenna yhtään oppilaitaan tai pentuja vaan kohtelee niitä hellästi yms. ja noh seurauksethan tässä kirjassa näkyykin. Juoni oli mielestäni kiva ja tässä no kuvattu yllättävän hyvin kissojen mailmaa eikä siitä tule liian ihmismäistä.
Rosale avatar
Eniten ihmettelen miten joku on voinut keksiä näin hyvin kissojen näkökulmasta kertovan kirjan :)
Helinä avatar
Jännittävä kirja ja varsinkin kissarakkaalle mieluinen kirja.Pidin paljon tästä.
Nokka10
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson