Hellsing 1 (Hellsing, #1)

Hellsing 1

Kohta Hirano
Julkaistu: 2008 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: Hellsing 1
Tyylit: fantasia, sarjakuva
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 1998. Suomentanut Antti Kokkonen. Nidottu.

Hellsing on muinainen Britanniaa ja sen protestanttista kirkkoa vampyyreiltä ja muilta hirviöiltä suojaava järjestö. Sen valttikortti on vampyyrintappaja Alucard, joka hehkeän apurinsa kanssa on vampyyrien maailmassa kuin kotonaan. Vaan kuinka käy, kun parivaljakko saa vastaansa Vatikaanin oman hirviönmetsästäjän? Uskonsodan ainekset ovat kasassa ja vampyyrit valmistautuvat hyökkäykseen.

Suositellaan yli 15-vuotiaille.

muokattu 08.01.2015

Hellsing 10 (Hellsing, #10)Hellsing 7 (Hellsing, #7)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Hellsing 3 (Hellsing, #3)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)

Sielunsyöjä avatar
Kirjoittanut
Niin.... Hellsing... Mietinpä vaan, että miten mä tähän tykästyin? Oli joku juhannus ja serkun kanssa löydettiin joku outo video aiheesta :D. Kovempi ikärajakin saattoi olla osasyynä sellaiselle pikkutytölle, kuin minä tuolloin :] Välillä juoni on sekavahko ja piirtotyyli kehittyy aivan rutosti uusimpia osia kohden. Kyllähän tämä suosikkisarjakuvieni listalle nousikin sinne Naruton ja fullmetal alchemistin seuraksi :) Lempiosakseni nousi ehdottomasti osa 7. Lostava <3 Koko sarja tuli hankittua viime kirjamessuilta 60€, vaikka epäröinkin hiukan hintaa. Halvalla sai, mutta kukkarolleni oli aika raskas päätös. Loppupeleissä kiitos isälleni, joka suostui kustantamaan kaikki messuostokseni joululahjoikseni <3 Nyt jos vaan saisi osat 3-8 serkulta takasin, kun mokoma meni omin lupineen lainaamaan ne hyllystäni ja on aika monesti sattunut unohtamaan ne kotiinsa meillä käydessään, enkä itsekkään ole muistanut heillä käydessään pyytää/ottaa takaisin.
Pisania, Lyyskis, Ruska
Uusin jäsen: Ruska