Pelko tulee hiipimällä

@ Dean Koontz
Pelko tulee hiipimällä - Dean Koontz 6.76   8

Alkuteos ilmestynyt 1981 nimellä Leigh Nichols. Suomentanut Reijo Kalvas. Kauhu, rajatapaus.

Susan Thorton herää onnettomuuden jälkeen sairaalasta. Hän potee täydellistä muistinmenetystä, ja luottaa vain tohtori Jeffey McGeehen. Pian luottamus kuitenkin muuttuu painajaiseksi. Onko hyväntahtoisen oloisella tohtorilla jokin salattu yhteys neljään nuoreen mieheen, jotka tuntuvat vaanivan Susania kaikkialla... vai onko kaikki vain mielikuvitusta, muistinmenetyksen aiheuttamaa harhaa?

Luokitus: Kauhu

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu 1989 (Viihdeviikarit)
Alkuperäinen nimi 'The House of Thunder'

Kirja-arviot 189
Viestit 6
heinäkuu 26, 2019
8 / 10

Pelko tulee hiipimällä on todella hyvä ja tiivistunnelmainen kirja. Kauhukohdat ovat onnistuneesti kirjoitettuja, varsinkin ne missä Susan kuulee nimeään kutsuttavan. Myös itse Susan on ihan ok hahmo, mutta kyllä hän jää aika pelkistetyksi. Samoin on muidenkin hahmojen kanssa.

Mutta suurin miinus kirjassa on sen loppuratkaisu. Olin pettynyt saadessani tietää koko jutun idean, ja kirja menetti pisteitä minun silmissäni. Olihan se ihan nerokkaasti ajateltu ja sovitettu, mutta mielestäni se oli aika typerä. Myös ihan kirjan loppu oli todella omituinen. Tuntui ihan siltä että kirja piti saada äkkiä valmiiksi, joten lopetus hoidettiin nopeasti pois alta. Ihmettelen muutenkin, etteikö kirjailija olisi voinut tehdä kunnollista lopetusta, kun kirjaa ei ole edes pituudella pilattu. Ei varmaankaan olisi haitannut, jos kirja olisi saanut muutaman ylimääräisen sivun.

Simo
Simo