Pelko tulee hiipimällä

Dean Koontz
Julkaistu: 1989 (Viihdeviikarit)
Alkuperäinen nimi: The House of Thunder
Tyylit: kauhu

Alkuteos ilmestynyt 1981 nimellä Leigh Nichols. Suomentanut Reijo Kalvas. Kauhu, rajatapaus.

Susan Thorton herää onnettomuuden jälkeen sairaalasta. Hän potee täydellistä muistinmenetystä, ja luottaa vain tohtori Jeffey McGeehen. Pian luottamus kuitenkin muuttuu painajaiseksi. Onko hyväntahtoisen oloisella tohtorilla jokin salattu yhteys neljään nuoreen mieheen, jotka tuntuvat vaanivan Susania kaikkialla... vai onko kaikki vain mielikuvitusta, muistinmenetyksen aiheuttamaa harhaa?

(muokattu 04.05.2010)

Pimeä yö, tähdetön taivasAjattomat aaveetCrimson PeakFriikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Lintuhäkki

rudi92 avatar

Pelko tulee hiipimällä on todella hyvä ja tiivistunnelmainen kirja. Kauhukohdat ovat onnistuneesti kirjoitettuja, varsinkin ne missä Susan kuulee nimeään kutsuttavan. Myös itse Susan on ihan ok hahmo, mutta kyllä hän jää aika pelkistetyksi. Samoin on muidenkin hahmojen kanssa.

Mutta suurin miinus kirjassa on sen loppuratkaisu. Olin pettynyt saadessani tietää koko jutun idean, ja kirja menetti pisteitä minun silmissäni. Olihan se ihan nerokkaasti ajateltu ja sovitettu, ... (lisää)

Astorethein
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen