Kevytkenkäinen kummitus

Kevytkenkäinen kummitus

Sophie Kinsella
Julkaistu: helmikuu 8, 2010 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Twenties Girl
Tyylit: maaginen realismi, romantiikka
Avainsanat: kummitukset

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Aila Herronen. Päällyksen kuvat: Lucy Truman at New Division, Sanna Sorsa ja Elina Warsta. Sidottu, kansipaperi.

Huumorilla pippuroitu tarina osuu suoraan sydämeen!

Lara Lingtonilla on aina ollut vilkas mielikuvitus, mutta nyt se vetää hurjia ylikierroksia. Yhtäkkiä hän saa seurakseen isotäti-Sadien riehakkaan haamun, jonka mielestä sukulaistyttö viettää todella tylsää elämää. Juhlia, miehiä, samppanjaa! vaatii kummitus charleston-ajalta ja pyytää Laraa täyttämään viimeisen toiveensa.

Kaulakoru, jota ilman Sadie ei voi asettua haudan lepoon, on kadonnut ja Laran pitäisi etsiä se. Laralla vain on ihan tarpeeksi muutakin puuhaa. Tyttöparan paras ystävä on häipynyt Goalle ja jättänyt hänet yksin hoitamaan heidän huteraa yritystään. Ja kaiken lisäksi poikaystävä on juuri kävellyt ulos hänen elämästään!

Sadien puskemana Lara kuitenkin ryhtyy salapoliisiksi, ja kaulakorua jäljittäessään hän kohtaa paitsi uuden ihanan miehen myös joutuu punastuttavan noloihin tilanteisiin.

”Kinsella on tällä vuosituhannella nopeasti noussut romanttisen viihteen kirjoittajien kärkikastiin. Hän kirjoittaa hauskasti, näpäkästi ja turhia lavertelematta.” – Marika Riikonen, Hämeen Sanomat

muokattu 25.05.2016

Sotilasrajan unetEikä päivä päätyTaivaalta pudonnut eläintarhaHalkaistu varakreivi (Keltainen kirjasto, #96)Ilmestyskirjan täti

Kirjakaapin tyttö avatar
Kirjoittanut
Hih hii! Loistavaa työtä Sophie Kinsellalta. Rkastan kirjailian muitakin kirjoja ja yllätyin positiivisesti, kun löysin yhden täältä! Tumman ja pimeän ja väkivaltaisen fantasian tilalle on tuotu hauska, räväkkä ja hieno kirja, jossa on hitunen romantiikkaa, hyppysellinen jännitystä, ripaus haikeutta ja roppakaupalla hauskuutta!
shewolf avatar
Kirjoittanut
vihteeksi synkälle ja mustalle fantasialle, tämä on loistovalinta! Nauraa saa alusta loppuun asti! :) suosittelen.
CCrystal avatar
Kirjoittanut
Sophie Kinsellan kirjoitustapa koukuttaa minut mukaansa jokaisessa kirjassa, jonka olen lukenut (eli kaikki mitkä on suomennettu). Oli todella mahtavaa lukea yhden lempikirjailijani romanttisen hauska kirja, jossa oli ripaus eli tarkemmin sanottuna yhden kummituksen verran fantasiaa!
rahanpesukarhu avatar
Kirjoittanut
Yksi lempikirjojani Kinsellalta! Todella viihdyttävä ja hauska kirja :)
Velma avatar
Kirjoittanut
Pidin tästä selvästi vähemmän kuin muista Kinsellan kirjoista. Päähahmot oli vaan niin ärsyttäviä, etten meinannut kestää.
Marjo avatar
4.5
"Huumorilla pippuroitu tarina osuu suoraan sydämeen!" Tässäpä se tiivistettynä.
Uusin jäsen: Ruska