Saari (Septimus Heap, #5)

Saari

Angie Sage
Julkaistu: elokuu 12, 2010 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Syren
Avainsanat: meriseikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

»MINÄ TULEN HAKEMAAN SINUA, SEPTIMUS, MINÄ LÖYDÄN SINUT…»

Septimus Heap ei ole vain kaikkien aikojen lahjakkain velho-oppilas, vaan myös ainoa, joka ikinä on palannut elävänä vaellukselta. Niinpä Marcia Overstrand palkitsee hänet tekemällä hänestä ylemmän oppilaansa. Septimus saa nyt itse päättää tulemisistaan ja menemisistään, ja toppuutteluista piittaamatta karauttaa uskollisen lohikäärmeensä Tulipärskeen selässä noutamaan Kauppa-asemalle jääneitä ystäviään.

Myöhemmin Septimus haaksirikkoutuu Jenna ja Beetle matkassaan henkeäsalpaavan kauniille saarelle, jolla asuu seireenihengen riivaama salaperäinen tyttö. Seireenihenki on liittoutunut Linnaa uhkaavan Tertius Fumen kanssa, mutta Syrahin ehdotus Septimukselle on paitsi vaarallinen myös harvinaisen houkutteleva.

Hankaluuksia on luvassa myös merirosvojen ahdistelemille Lucylle ja Susipojalle sekä Jennan isälle Milo Bandalle, jonka on estettävä aluksensa lastiruumaan piilotetun mystisen arkun joutuminen vääriin käsiin…

SAARI on viides osa vauhdikkaasta ja nokkelan humoristisesta SEPTIMUS HEAP -fantasiasarjasta, jossa aiemmin ovat ilmestyneet teokset Magiaa, Varjo, Peili ja Kivi. Warner Bros. on ostanut oikeudet Angie Sagen kansainvälisen menestyssarjan aloitusosaan perustuvaan animaatioelokuvaan, jonka ohjauksesta vastaa David Frankel – mies Marley ja minä -menestysfilmin takaa.

Raikkaan lumoava teos on tulvillaan vaikuttavaa magiaa ja kirjan juonessa yhdistellään sopivasti niin draamaa kuin komediaakin. – Kirkus Reviews

(muokattu 10.03.2016)

Enkelin käsky (Lentävä hollantilainen, #2)Pirates of the Caribbean: Salazarin kosto (Pirates of the Caribbean, #5)Taikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)Vampiraatit 3: Kuoleman kapteeni (Vampiraatit, #3)Vampiraatit 2: Verinen vuoksi (Vampiraatit, #2)

Niittysalvia avatar
Tähän kirjasarjan osaan kyllä rakastuin totaalisesti! :'D Saari on piristävän erilainen muihin sarjan kirjoihin ja jätti vain positiivisia mielikuvia. Lisäksi vielä plussan kannelle, pidin siitä kovastikkin. :')
Myrsky10 avatar
Kirja oli kyllä ihan hyvä, mutta edellinen osa oli kyllä mielestäni tätä osaa parempi. Mielestäni oli hyvä, että moni aiempien osien sivuhenkilöistä oli suuremmassa roolissa tässä osassa.
Maneki neko avatar
Saari on kelpo jatko-osa Septimus Heapin maailmanmainioon kirjasarjaan, muttei sisällä mitään uutta tai yllättävää. Plussaa Susipojan isommasta roolista, poika 409 on lempihahmoni. Kirja kuuluu aika lailla samaan kastiin kuin muutkin osat. Hauska ja mielenkiintoinen, mutta jännityksen- tai romantiikannälkäisille en voi suositella.
LordStenhammar, Kuurankukka, Freyja
Uusin jäsen: Antero Stenhammar