Myyttihovi (Myyttihovi #1) - Brandon Mull8.02

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Maria Lyytinen. Kansi: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu.

”Toisinaan yksinkertaisilla keinoilla voidaan tehdä väkeviä taikoja.”

Sethin olisi ehkä sittenkin kannattanut uskoa ukkiaan. Metsään oli kielletty menemästä, mutta vain alati tunnollinen isosisko Kendra oli totellut selkeää sääntöä. Oliko Sethin polulla kohtaama rähjäinen eukkopaha sittenkin oikea noita? Ja miksei kukaan ollut maininnut mitään metsän siimekseen kätkeytyvästä paratiisista?

Seth ja Kendra saavat tietää, että maatilalleen omistautunut Sorenson-vaari onkin itse asiassa Myyttihovin lumotun luonnonpuiston nykyinen tilanhoitaja. Heille selviää myös, että taikamaailman suljetut portit suojelevat niin kirmailevia keijukaisia, vaarallisia vedenneitoja, suurisuisia satyyreja kuin petollisia pikkupirujakin. Mutta kun kuolevaiset kerran erehtyvät rikkomaan maagisia lakeja, piilossa pysytellyt ikiaikainen pahuus riistäytyy valloilleen.

Keskikesän riehakkaissa juhlissa vaari katoaa salaperäisesti. Sorensonin nahistelevat sisarukset tarvitsevat kaiken neuvokkuutensa pelastaakseen Myyttihovin – ja kenties koko maailman!

Myyttihovi on ensimmäinen osa Brandon Mullin kansainvälisesti menestyneestä fantasiasarjasta, jonka käännösoikeudet on myyty jo pariinkymmeneen maahan.

Arvosteluotteita:

”Myyttihovi on yksi parhaista viime vuosina lukemistani fantasiasarjoista.” – Christopher Paolini, Eragon-fantasiaromaanin tekijä

Myyttihovi on tavallista parempi fantasiakirja… Myyttihovi yllättää myönteisesti!

”Voi kysyä, mihin tarvitaan vielä yhtä sarjaa, jossa joukko nuoria saa tietää, että keijukaiset, noidat ja muut yliluonnolliset olennot ovatkin ihan todellisia. Brandon Mullin romaanissa on kuitenkin kiehtovan paljon kummallisia käänteitä ja omituisia otuksia.

(…)Myyttihovin magia noudattaa myös tiukkaa tekoihin perustuvaa etiikkaa: jos kohtelet yliluonnollisia olentoja väärin, ne maksavat samalla mitalla takaisin.

Pohdintoja kiinnostavampaa teoksessa on kuitenkin sen fantasian lumoa henkivä miljöö, joka on täynnä salaperäisiä paikkoja ja pelottavan kiehtovia olentoja.” – Vesa Sisättö, Helsingin Sanomat

”Myyttihovi vaikuttaa ensimmäisen osan perusteella lupaavammalta kuin useimmat kilpailijansa.” – Erkka Leppänen, Portti

Julkaistu: toukokuu 24, 2010

Demonivankilan avaimet (Myyttihovi #5)8.80

Kirja-arvioita

9/10 |
joulukuu 10, 2016
Pidän tästä kirjasta, koska fantasia on todella lähellä sydäntäni. Kendra ja Seth ovat hauskat päähenkilöt, joiden tekemisiä on hauska seurata. Vaikka Seth hölmöilee, tunnen myötätuntoa häntä kohtaan aina, kun hän tekee jotakin ...
marraskuu 20, 2014
Tämä oli mahtava kirja, vaikka mitään kovin vauhdikasta ei tapahtunut kuin vasta jossain kirjan puolivälissä. Yleensä sellaiset kirjat ovat tylsiä, mutta tämä ei. Kun sain lopetettua kirjan lukemisen halusin melkein aloittaa kirjan lukemisen alusta. Suosittelen
elokuu 04, 2014
Aloitan sanomalla, että en usein lue kirjoja useaan kertaan, mutta tämän sarjan kaikki kirjat olen lukenut jo noin 3 kertaa. Ihastuin sarjaan heti ja luin koko sarja vähän yli viikossa.
toukokuu 17, 2014
Kun näin kirjan kirjastossa ajattelin heti kannen perusteella että öh..en ehkä lainaa tätä! Mutta kun luin takakannen kiinnostukseni heräsi! Niinpä lainasin kirjan! Kendra oli aika samanlainen joten rakastuin heti kirjaan!
kesäkuu 30, 2013
Mahtavaa Fantsiaa, melkein uskon noihin juttuihin
7/10 |
kesäkuu 23, 2013
Kirja oli ihan hyvä. Mutta vain ihan hyvä. Juoni kulki minusta hitaasti ja lukeminen oli vaivalloista. Tapahtumat olivat kekseliäitä ja jossain määrin mielenkiintoisia. Kirjaa on mielestäni ylistetty (aivan) liikaa.
maaliskuu 20, 2013
Pirun hyvä kirja! Kannattaa lukea! Koukkuun jää ;)
maaliskuu 08, 2013
Isoveljeni suositteli mulle tätä kirjasarjaa(luemme suunnilleen samanlaisia kirjoja...)pidin ihan sikana,kaikki jotka on pitänyt tästä myyttihovi sarjasta niin kannattaa lukea Tessa Grantonin veritaika!!!
8/10 |
elokuu 21, 2012
Hei! Luin kirjan, koska kaverini suosittelivat sitä. Odotukseni eivät olleet kovin suuret, koska kaverini eivät suosittele yleensä hyviä kirjoja. Asiaan! Kirja on todella hyvä etenkin "lopputaistelu" oli aika hyvä. ( olisi toivonut Stehille ...
elokuu 01, 2012
Tää on vaan ihan loistava kirja,kanattaa lukea! Ja muut osat on vaan vielä parempia.Menettää paljon,jos ei tätä sarjaa. LUKEKAA!!