Taistelu aamunkoitteessa (Darren Shanin tarina, #9)

Taistelu aamunkoitteessa

Darren Shan
Julkaistu: maaliskuu 17, 2010 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Killers of the Dawn
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kaijamari Sivill. Kansi: Eevaliisa Rusanen. Kansikuva: Michael S. Sidottu.

Jahtaajista tulee jahdattuja

Vampaneesimestaria jäljittävät Darren, Harkat ja Crepsley sekä Steve Leopardi jäävät poliisin ansaan ja Debbie on vampaneesien panttivankina. Tilanne näyttää toivottomalta ja Vampaneesimestarin voitto väistämättömältä, mutta yllättävältä taholta tarjoutuva apu auttaa vampyyriystävämme pakoon.

Kattojen yllä ja syrjäisillä kujilla alkaa hengästyttävä takaa-ajo, vauhdikkaita käänteitä riittää eikä verenvuodatukselta vältytä. Lopulta tie vie maan alle ja edessä on vääjäämättä yhteenotto Vampaneesimestarin ja hänen joukkojensa kanssa. Vampyyrit saavat uuden liittolaisen, ja vanha ystävä Vancha saapuu apuun ratkaisevalla hetkellä.

Loputon yö huipentuu suureen taisteluun, joka saa odottamattoman käänteen
joko Vampaneesimestari viimein kohtaa loppunsa?

Suositun vampyyrisarjan 9. osa.

(muokattu 13.12.2014)

Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Yön liittolaiset (Darren Shanin tarina, #8)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Pimeyden ennustukset (Darren Shanin tarina, #7)Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)

Pennywere avatar
Darrenin ysiosa on yhtä jännittävää pakomatkaa. Kirja vastaa kaikkiin niihin odotuksiin joita syntyi seiska- ja kasiosaa lukiessa. Huumoriakaan ei ole unohdettu vakavasta tilanteesta huolimatta. Kirjan loppu on kuitenkin järkyttävä, eikä se ole täysin yksioikoinen, vaan haaroittuu tulevaisuudessa moneen suuntaan. Lopullinen taistelu ei ole vieläkään ohi.. Mahtava kirja, jota suosittelen kaikille Darrenin matkassa vaikuttaneille.
Lonely Reader avatar
Jos nyt oikein muisan tässä tapahtuu se traaginen kohtaus seiväskuopalla. Jos joku nyt eiole vielä lukenut en sen enempää paljasa vaan siiryn kehumaan kirjaa. Mahtava. Ei voi muuta sanoa. Samanveroinen kuin muut osat muttei kyllä parempi. Sama vanha juoni. Yhtä hyvä ja jännittävä. tarina käy hiukan pitkäveteiseksi. Siinä vain tapellaan toisiaan vastaan eikä kumpikaan voita. Ehkä joku pieni käänne tai kertomus jostain muusta. Silloin se tekisi kirjasarjasta melkein täydellisen.
Maryorn avatar
Vampaneesimestarin jahtaajat joutuvat tosiaan koetukselle. Olen aina rakastanut Darren Shaneja, mutta tässä osassa se oikeastaan kääntyi huonoksi asiaksi. Kyllähän kirja muuten oli samanlaista hyvää tekstiä kuin aiemmatkin osat, ja Darren Shan on hyvä tekemään rohkeita valintoja tarinan suhteen. Tällä kertaa ehkä vähän liiankin rohkeita. Loppu oli järkyttävä, ja ainakin itselleni vähän liian järkyttävä. Minun matkani Darren Shanien parissa taisi päättyä yhdessä hänen kanssaan.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson