Jumalten sota (Percy Jackson, #5)

Jumalten sota

Rick Riordan
Julkaistu: kesäkuu 29, 2010 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Percy Jackson and the Last Olympian
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansikuva: John Rocco.
Sidottu.

Menestyssarjan loistokkaassa päätösosassa merenjumalan poika puolustaa länsimaista sivistystä

Newyorkilainen ongelmanuori Percy Jackson on valmistautunut koko vuoden puoliveristen leirillä sotaan Kronosta vastaan. Titaanien valtias armeijoineen on vahvempi kuin koskaan, ja puoliveristen leiristä Kronoksen joukkoihin siirtyneet luopiot vain vahvistavat sitä. Percyn on pysäytettävä ajan ruhtinas ennen kuin tämä hävittää koko länsimaisen sivistyksen.

Kun olymposlaisten ja titaanien välinen armoton sota syttyy New York Cityn kaduilla, Percy muistaa vanhan ennustuksen ja alkaa epäillä, että taisteleekin omaa kohtaloaan vastaan.

Viisiosaisen toimintaseikkailusarjan edelliset osat Salamavaras, Hirviöidenmeri, Titaanien kirous ja Labyrinttitaistelu ovat saaneet laajan lukijakunnan myös Suomessa. Salamavarkaan on lukenut äänikirjaksi näyttelijä Antti Virmavirta.

Rick Riordanin Percy Jackson on maailmanluokan myynti ja arvostelumenestys. sarjan oikeudet on myyty jo yli 30 maahan, ja menestystä on entisestään siivittänyt Chris Columbuksen ohjaama elokuva Salamavaras.

(muokattu 01.05.2016)

Palava labyrintti (Apollon, #3)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)Hirviöidenmeri (Percy Jackson, #2)Eksynyt sankari (Olympoksen sankarit, #1)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)

Midori avatar
Täytyy nyt sanoa, että Rick Riordan päätti sarjansa tyylillä. Koko sarjan kliseisyydestä huolimatta loppuhuipennus oli mitä mieleenpainuvin. Sarjalle yeisesti ominainen huumori ja naseva sanailu jäivät Jumalten sodassa taka-alalle ja keskiössä pyörivät hahmot suhteineen sekä alati lähestyvä tuomionpäivän sota Kronosta vastaan. Kirjan tunnelma oli pitkään samalla tasolla kuin viimeisessä Harry Potterissa. Raskas ja synkkä, juoksua aikaa ja sotaa vastaan. Ja lopulta pienet ... (lisää)
Saphira. avatar
Love it! <3 Upea lopetus sarjalle. Ei sitä oikein voi muuta sanoa. Yksi parhaista kirjoista, joita olen lukenut. Ja Percabeth <3
Indeed avatar
Tykkäsin hirveästi, en viitsinyt lopettaa edes lukemista, ennen kuin tiesin mitä lopussa tapahtui..!
Serafia avatar
Tässä kirjassa oli synkkä tunnelma ja onhan se ymmärrettävää; sota Kronosta vastaan oli käynnissä. Mutta silti synkästä tunnelmasta huolimatta, tämä kirja oli ihana sarjan päätösosa. Kunnolla vasta tarinan loppupuolella tuli sellaista huumoria, joka sai minut nauramaan. Tosin se synkkä tunnelmakin varmaan vaikutti asiaan. Mutta sitten tarinan lopussa; se suuri ennustus. Se jäi kaivertamaan mieltäni ja toivon (ehkä jo tullutkin, en ole vain nähnyt) että tästä on tulossa jatkoa ja se kertoo niistä puoliverisistä, jotka ratkaisevat uuden ennustuksen.
Kirjakaapin tyttö avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Kastehelmi avatar
Erinomainen lopetus kirjalle. Ja myös kirja itsessään oli tosi hyvä, kuinkas muuten. Vähän jäi silti häiritsemään, että eikö se kirja olisi vielä voinut jatkua. Ja sarja myös...
Uusin jäsen: Kati Piehl